A napilap keddi számában megjelent cikk szerint arról nem kaptak tájékoztatást, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium mellett még melyik szaktárca delegál szakértőket a bizottságba, csak annyi biztos: több tárca is érintett.
A vezérigazgató a Népszavának elmondta: a szakértői bizottság bírálja el az üzleti terveket, erre a munkára a zrt.-nek semmilyen rálátása nincs. A társaság csak a trafikpályázatoknak azt a részét vizsgálja, amelyek objektív szempontok alapján értékelhetők, például hogy munkanapokon és hétvégén napi hány órában tervezi a nyitva tartást a pályázó, hogy alkalmazna-e megváltozott munkaképességű, esetleg munkanélküli személyt. A vállalásokra adható pontszámokat a zrt. elküldi a tárcaközi bizottságnak, amely az üzleti terv értékelése után dönt a koncesszióról; a társaság feladata lényegében az adminisztrációra korlátozódik.
A lap megkérdezte, hogy, szerinte nem a “fideszes rokonok, haverok” kapták-e a koncessziókat, amire azt mondta: ez nem az ND Nonprofit Zrt. dolga megítélni, ráadásul jelenleg ügyészségi vizsgálat is folyik a minisztériumban. Gyulay szerint ahogy az e-útdíj bevezetése, a nemzeti dohányboltok kialakítása is “sikertörténet”, a trafikrendszer munkahelyeket teremtett, és hozzájárult a gazdaság növekedéséhez. Hozzátette: örömteli az is, hogy a lakosság dohányellátása jelenleg 97,5 százalékos.