Belföld

Pótvonat, pótbusz, pótszék

Dunakeszi polgármestere személyesen, váci kollégája levélben faggatja a MÁV vezetőit a vonatok botrányos késései miatt.

Dávid Ilona, a MÁV Zrt. vezérigazgatója azt hangsúlyozta Dunakeszin, hogy a Szob-Vác-Budapest közötti szakasz az ország egyik legforgalmasabb elővárosi vonala, ahol 180 járaton 23 ezer ember utazik naponta. A mostanihoz hasonló nagyságú felújításokat máshol úgy oldják meg, hogy buszokra terelik a teljes forgalmat, de ezen a vonalon szerinte ez csak még nagyobb káoszt okozott volna.

Mai malőr

Őrbottyán állomás előtt meghibásodott a Budapestre tartó személyvonat szerda hajnalban, emiatt reggel és délelőtt a Bp-Veresegyház-Vác vonalon 15-20 perc késésre számítsanak.

Mentesítő vonat is van

Dióssy Csaba polgármester az ingázó tömegekre hívta fel a vasúttársaság vezetőinek figyelmét, amire azt a választ kapta, hogy november 25-ig tart a legkritikusabb időszak, addig Göd és Vác között folyamatosan mentesítő buszjáratok állnak készenlétben, sőt a MÁV azt is vállalja, hogy a Nyugati pályaudvaron készenlétben tart szerelvényeket, amelyeket azonnal Gödre tud küldeni, ha ott műszaki hiba miatt elakadnak a szerelvények.

Fotó: MTI

Több kocsi, több ülőhely

A dunakeszieket érinti, hogy a felújítás alatt érvényes szűkített menetrendben a Gyártelepen óránként megálló két személyvonathoz ezentúl több kocsit kapcsolnak, így a mostani 310 helyett 480 utas tud ülve utazni.

Ungvári Csaba, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója azt emelte ki, hogy bár csak 2015-ben fejeződnek be a munkák a szobi vonalon, de már egy év múlva érezhetően pontosabbak és komfortosabbak lesznek a vonatok.

Milyen lehetőségeket vizsgál a MÁV?

  • szakaszos közlekedés átszállással
  • vágányáthelyezés
  • vonatok összekapcsolása
  • közös járatok közlekedtetése

Válaszlevél Vácra

Közben Fördős Attila, Vác szintén Fideszes polgármestere végre választ kapott a MÁV vezértől még szeptember közepén írt levelére. Ebben Dávid Ilona úgy fogalmaz, hogy ők is érzékelték: „a vágányzári munkálatokkal kapcsolatos átállás nem zajlott zökkenőmentesen”. A feltárt okok között szerepel a levél tanúsága szerint a motorvonatok műszaki problémája, biztosító berendezések hibája, továbbá, hogy az utasok indokolatlanul meghúzták a vészféket, pályatartozékokat rongáltak meg (nem tudni miket), ráadásul gázolás is történt az utóbbi napokban.

Vizsgálnak éjjel és nappal

Arra a kérdésre, hogy akkor milyen intézkedéseket hoztak a közlekedés normalizálására a váci vonalon, a MÁV elnök-vezérigazgató asszonya azt írta Fördős Attilának: Gödön soron kívül átvizsgálják az induló vonatokat, Szobon pedig éjjel is dolgoznak a vonatvizsgálók. A Dunakeszin is említett tartalékszerelvények a Nyugatiban e szerint a levél szerint már szeptember 23-tól ott várakoznak. Arra nem tér ki az írás, hogy hol voltak, amikor két órás késések alakultak ki a vonalon. Végül megismétli az utóbbi napokban többször elhangzott felsorolást, amit október 10-én már mi is megírtunk, hogy milyen lehetőségekről tárgyalnak még a helyzet javítása érdekében.

Magyar humor

Szerencsére ezen a héten még nem volt olyan műszaki hiba, ami órás késéseket okozott volna, de egyre több spontán akcióról kapunk hírt a térségből. Facebook akció szerveződött például a váci állomásra, ahol az utasok a Megy a gőzös, megy a gőzös kezdetű közismert dalocskát énekelve akarták „körbevonatozni” a pályaudvart. Sajnos arról nem kaptunk hírt, hogy volt-e elég nótás kedvű és humoránál lévő utas, aki csatlakozott az akcióhoz.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik