Belföld

Ötös metró helyett kilences busz lesz

Mercedes Citaro busz (bkv-busz, )
Mercedes Citaro busz (bkv-busz, )

Összeköti a BKK a 9-es és 206-os buszokat. Kőbánya-Óbuda, átszállás nélkül.

Május elsejétől összeköti Kőbányát és Óbudát a Budapesti Közlekedési Központ. Ugyanis jövő szerdától a 9-es busz meghosszabbított vonalon jár, így a X. kerület felől indulva nem a Deák tér lesz a járat végállomása, hanem az óbudai Bogdáni út. A viszonylat a 9-es és a 206-os autóbusz vonalának összekötéséből született.

Tapasztalata volt már a közlekedési vállalatnak a vonalon, mert eddig éjszakánként, 109-es járatszámmal üzemeltetett erre buszokat.

A hosszabbítás egyik feltétele az volt, hogy a BKK a Bajcsy-Zsilinszky úton mindkét irányban buszsávot alakított ki. Az új járat új megállót is kap, a Bazilikánál. A szolgálatot pedig Mercedes Citarókkal látják el.


Fotó: BKK

Új menetrend

A buszok tanítási munkanapokon reggel 6-7 percenként, napközben 8-10 percenként, délután 7-9 percenként (iskolaszünetben reggel 7-8 percenként, délután pedig 8-9 percenként), az esti időszakban 21.20-ig 10 percenként, utána 15-20 percenként közlekednek. Hétvégén továbbra is 10 percenként követik egymást.

Hétköznap napközben az egyenletes követés biztosításának érdekében a Kőbánya felé közlekedő autóbuszok a Deák Ferenc téren, az Óbuda felé közlekedő autóbuszok a Nyugati pályaudvarnál néhány percet várakozhatnak.

Sűrűbben jár a 83-as troli, és a 86-os buszokat is hozzáigazítják a 9-es menetrendjéhez. Részletek itt!

Ötös

Az új buszvonal egyébként a IX. kerülettől kezdve nagyjából követné az ötös metró tervezett nyomvonalát. A 2020 környékére ígért Észak-déli regionális gyorsvasút a tervek szerint a szentendrei és a ráckevei HÉV-et köti majd össze. Addig marad az új 9-es busz.

 

Csuklóból

Az új Mercedes Citaro buszokból jut az ötös busz vonalára is. A BKK ugyanis a szóló helyett nagyobb kapacitású, csuklós buszokat állít forgalomba május elsejétől a Pasarét és Rákospalota közötti járaton.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik