Belföld

Nem veszik el a HÉV-et a fővárostól

hev(210x140)(6).jpg (hév)
hev(210x140)(6).jpg (hév)

Tarlós István ötletéről gyakorlatilag szó sem esett a minisztériumi egyeztetésen. Az elővárosi buszoktól viszont búcsúzik a BKV.

Kapcsolódó cikkek

Nem adja át HÉV-vonalakat Budapest. A fővárosi törzsvagyon részét képező pályák és telephelyek nem idegeníthetőek el, legfeljebb bérbe adhatta volna a főváros a MÁV-nak – írja a Népszabadság. Nem ez lett volna az egyetlen akadály: tekintettel kell lenni a BKV-t hitelező bankok által a 2010 előtt felvett hitelek átütemezésekor szabott feltételekre is – mondta Tarlós István.

Elkerül viszont a BKV-tól az egyik legnyereségesebb üzletága. A májustól a Volánbuszhoz tartozó agglomerációs járatok ugyanis azon kevés vonalak közé tartoznak, amelyek nyereséget termelnek, mivel az utasok csaknem kétszer annyit fizetnek a bérletért, mint a budapestiek, ráadásul az elővárosi buszokon a bliccelők száma is sokkal kevesebb. Emellett a főváros várhatóan elesik a településekkel kötött szolgáltatási szerződésből származó 500 milliós bevételtől is. A BKV kasszájából a kormányígéretekkel is hiányzik 25 milliárd – olvasható a cikkben.

Az utasok nem járhatnak rosszul

Tarlós István főpolgármester “garanciákat kért és kapott” a szaktárcától arra, hogy a szolgáltatóváltással nem sérülnek a budapesti helyi közlekedéssel kapcsolatos érdekek – olvasható a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium – a csütörtöki egyeztetés után kiadott – közleményében.

A változások célja az elővárosi és agglomerációs közlekedés javítása, ezért a szolgáltatás minősége és díjai nem alakulhatnak kedvezőtlenebbül az utasok számára – tették hozzá.

Tarlós István csütörtöki sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy a Volánbusz és a BKV meg fog állapodni az együttműködés feltételeiben, hozzátéve, hogy ez azért sem baj, mert meg kellene valósulnia az 1998 óta emlegetett közlekedési szövetségnek, amely a MÁV-ot, a Volánt és a BKV-t foglalná magában.

Újabb szög a tömegközlekedés koporsójába

A Magyar Közlekedési Klub szerint az agglomerációs járatok „kiszedése” a budapesti hálózatból indokolatlan és értelmetlen lépés. Az MSZP úgy véli, hogy minisztérium dróton rángatja a fővárost, de Tarlóstól nem telik többre olcsó, ráadásul teljesen eredménytelen kufárkodásnál .  Újabb fideszes szög került a budapesti tömegközlekedés koporsójába – fogalmazott az LMP.  Az agglomerációs buszok leválasztása a BKK-ról egyenértékű a városhatárra húzott közlekedési vasfüggönnyel – teszik hozzá.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik