Belföld

Jó eredményeket ért el a Bridgestone a téliabroncsteszteken

A Blizzak LM-80 az ADAC SUV abroncsteszt egyértelmű nyertese. A Blizzak LM-32 kapta a legjobb minősítést az AutoBildtől, és vezeti az ADAC/ÖAMTC/TCS havas tesztjét.

A Blizzak LM-80 nyerte az ADAC/ÖAMTC/TCS SUV/CUV téliabroncsteszteket

Szeptember 27-én az ADAC bejelentette, hogy a Blizzak LM-80 az új SUV/CUV téliabroncs-tesztek egyértelmű nyertese (215/65 R16 méretben egy Volkswagen Tiguanra szerelve). Az LM-80 a legjobb minősítést kapta üzemanyag-fogyasztásáért és jeges úton mutatott teljesítményéért, és nagyon jónak ítélték a nedves és havas úton való fékezésben.

„A Blizzak LM-80 a nyertes és „különösen ajánlott” (ADAC)

Ez a siker azután született, hogy az LM-80 első lett az ACE (Auto Club Europe) és a GTÜ (a német műszaki felügyeleti szövetség) 2012 szeptemberben közzétett téliabroncs-tesztjén, ami bizonyította a Blizzak LM-80 kategóriavezető teljesítményét.

A Blizzak LM-32 kapta a legjobb minősítést az AutoBildtől

Az AutoBild október 5-én közzétett új téliabroncs-tesztje megerősítette a Blizzak LM-32 versenyképes teljesítményét havas, nedves és száraz útviszonyok között. 42 márka közül mindössze három, köztük a Blizzak LM-32 nyerte el a legmagasabb, „különösen ajánlott” minősítést teljeskörű teljesítményéért.

„A Blizzak LM-32 kiváló irányíthatóságot és fékezési tulajdonságokat mutat mindenféle körülmények között alacsony akvaplaning, nagyfokú tartósság és kényelem mellett. Nagyon ajánlott.” (AutoBild 04/10/12)

A Blizzak LM-32 vezeti az ADAC/ÖAMTC/TCS havas tesztjét

Európa vezető autóklubjának (ADAC, TCS és ÖAMTC) legújabb téliabroncs-tesztjei megerősítik a Blizzak LM-32 versenyképességét, a legjobb minősítést adva az abroncs havas teljesítményéért. A 2012. szeptember 27-én közzétett eredményekben az ADAC „ajánlottnak” nevezi az LM-32-t (205/55 R16 méretben egy Skoda Octaviára szerelve) teljeskörű teljesítményéért, mely így legyőzte a többi tíz tesztelt téli abroncs márkát.

„A Blizzak LM-32 havas eredményei a „különösen ajánlott” kategóriában vannak.” (ADAC)

Ideje téli abroncsra váltani

Ezeket a teszteredményeket azzal a szándékkal tették közzé, hogy jelezzék, ideje téli abroncsra váltani Európában. A téli abroncsokat úgy tervezték, hogy nagyobb tapadást nyújtsanak és biztonságosabbak legyenek hidegben és fagyban. Olyan gumikeverékek felhasználásával készültek, melyek lágyak és rugalmasak maradnak alacsonyabb hőmérsékleten, és olyan a mintázatkialakításuk, hogy a mikro-mintaárkok nagyobb „élhatást” és tapadást fejtenek ki jeges és havas úton.

Előnyök nulla fok felett

A téli abroncsok nemcsak fagyos úton jóval hatékonyabbak a nyári abroncsoknál, de mindenfajta téli viszonyok között jobb tapadást nyújtanak és biztonságosabbak. Hidegben a nyári abroncs gumikeveréke megkeményedik, míg a téli abroncsét kifejezetten ilyen viszonyokhoz tervezték. A jeges és havas úton még feltűnőbb a kétfajta abroncs tapadása közti különbség. A Bridgestone belső tesztjei és néhány, harmadik személy1 által végzett teszt is azt mutatja, hogy havas úton egy nyári abroncs féktávolsága akár háromszor nagyobb lehet egy téli abroncsénál!

Abroncsgyártóként a Bridgestone ezért javasolja, hogy a téliabroncs-cserével ne várja meg a hóesést, hanem váltson, mihelyst beköszönt a hideg.

További információk: www.joutatkivanunk.hu

1 A tesztet egy független tesztközpont végezte a Bridgestone megbízásából. Pálya: tömör hó, sebesség: 35-5km/h, abroncsok: 225/55 R16 95W Bridgestone prémium (nyári) és 225/55 R16 99H XL Bridgestone lamellás (téli), jármű: Audi A4 Berline. „Test World”, Ivalo, Finland, 04/2009.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik