A kormányzatnak az az elsődleges célja, hogy javítsa a vidéki emberek számára a járásközpontok megközelíthetőségét – tette hozzá. Elmondta: az országos fejlesztés keretében az útburkolatok rekonstrukciója mellett rendbe teszik az útpadkát, az árkokat, átereszeket, a hidakat és a buszmegállókat is.
A munkálatok gyorsan és költséghatékonyan történnek, amit az is bizonyít, hogy a most átadott, 11 kilométer hosszú Hatvan-Verseg útszakasz felújítása mindössze 800 millió forintba került. Kérdésre válaszolva elmondta, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt. mintegy 31 ezer kilométernyi úthálózatot kezel. Ezenkívül az önkormányzatok területén, mintegy 130 ezer kilométernyi út található, plusz az autópálya-hálózat.
A jelenlegi finanszírozási formában évente 600 kilométernyi mellékút felújítása valósítható meg, ezért szükséges egyéb hazai források bevonása is – mondta Völner Pál.
A Rábaközben, illetbe Győr környékén is kaotikus állapotok uralkodnak a településeket és a főútvonalakat összekötő utakon – tudta meg a Győr24 a környező önkormányzatok közleményéből. Meglátásuk szerint a minisztériumnak legalább akkora figyelmet kéne fordítani az öt számjegyű mellékutak felújítására, mint a gyorsforgalmi úthálózat kiépítésére.
Megyénkben a közúthálózat több mint 60 százaléka 30 éve megépített alapon fekszik, s komolyabb felújítás több mint 20 éve nem végeztek az utak zömén – tudtuk meg a közútkezelőtől.