Belföld

Átvernek az akciókkal

supermarket (supermarket, vásárlás, )
supermarket (supermarket, vásárlás, )

Ne dőljünk be a trükkös áraknak!

Leleplező kutatást közölt a Which? nevű fogyasztóvédelmi intézet az üzletláncok árazási taktikáiról – írja a Pénzcentrum.hu.

Mint a felmérésből kiderült, a legtöbb esetben átverős akciókkal csábítják vásárlásra a vevőket, a leértékelt termékek pedig gyakran drágábbak az eredeti árnál.

– Az egyik leggyakoribb trükk, hogy a leértékeléseknél kommunikált eredeti árat csak nagyon rövid ideig használják.

– A kutatás szerint az is gyakori, hogy csak papíron létezik az eredeti ár, azaz a vásárlók folyton csak a leértékeléssel találkoznak. Rendszeresen előfordul olyan eset is, hogy a termék egyáltalán nem leértékelt, csak úgy hirdetik, ráadásul már többféle figyelemfelkeltő polccímkével (“Szuper ár”; “Újdonság”; “Legalacsonyabb ár kínálatunkban”) is vásárlásra csábítják a vevőket.

– Tipikus lehúzás, hogy drágább a termék, ha többet vásárolnunk egyszerre – pedig az áruházláncoknak elvileg ilyenkor kellene a legnagyobb kedvezményeket adniuk. Az is gyakori, hogy a kilogrammonkénti-darabonkénti árak különbségére játszanak, attól függően, mikor melyik éri meg jobban az boltnak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik