Az MTI értesülése szerint kabinet a szolgáltatóktól azt kéri, készítsenek egy listát arról, előfizetőiknek milyen telefonálási szokásaik vannak. Egy ilyen összesítés adatvédelmi szempontból ugyan nem tűnik aggályosnak, de mindenképpen pikáns kérés az állam részéről, amelynek – saját mobilcége beindítása előtt – jól jöhet a három konkurens tapasztalata a szolgáltatások kialakításához.
A Telefonközpont blog úgy tudja, a kormány az üzleti előfizetőknek is adna kedvezményt, nekik hívószámonként havi 2500 forint lesz az adó mértéke (1250 perc). Ez valószínűleg ugyanúgy a nagyobb cégeknek kedvez, mint az a Matolcsy miniszter által vázolt konstrukció, amely szerint az a vagyonos is csak 700 forintot adózna, aki 20-40 ezer forintért telefonál havonta.
Az adóval idén 30 milliárd, jövőre körülbelül 52 milliárd forinttal akarja növelni a kormány a költségvetés bevételeit, de még rengeteg a kérdőjel. Az adó nemcsak a lakossági előfizetőknek lenne teher, hanem rontaná a cégek versenyképességét is, és még az sem biztos, hogy Brüsszel rábólint.