A szigorításra azért van szükség, mert a külső behajtó cégek megbízása csak részben vezetett eredményre: volt olyan vállalkozás, aki 10 milliónyi tartozásból csak 200 ezer forintot tudott érvényesíteni – számol be a Hír TV.
A helyi vízmű-társaság egyelőre nem alkalmaz végrehajtókat. A Pannon-Víz Zrt.-nél sikerként értékelik, hogy amióta a talajterhelési díj februárban a tízszeresére emelkedett, már ezer ingatlantulajdonos döntött úgy, hogy a kiemelkedően magas tarifa helyett inkább ráköt a kiépített szennyvízcsatornára.
Be nem fizetett szemétszállítási, parkolási, és fűtésdíjak. Ezekből áll össze a Győr-Szol Zrt. egymilliárdos kintlévősége. A tételekből a távhődíj-tartozások a legkiugróbbak: elérik a 600 millió forintot. A társaság egy éve úgy döntött, külső behajtókat bíz meg a tartozások csökkentésére.
“Volt olyan cég, amely 40-45 százalékosos eredményességgel dolgozott, ugyanakkor van ellenpélda is, ahol a távhő-üzletágban még 10 %-os behajtási eredményt sem sikerült elérni. Ezek az eredmények tulajdonképpen azok, amiket vártunk, mi is tisztában voltunk azzal, hogy százszázalékos eredményre nem számíthatunk.” – mondta Ozsvárt Tamás a Győr-Szol Zrt. kommunikációs referense.
A tapasztalat azt mutatja, a behajtó cégeknek aligha van több jogi eszköz a kezében a követelések érvényesítésére, mint bármely állampolgárnak.
“Csodák nincsenek. Tehát, egy gazdálkodó szervezetben működő apparátus egy kintlévőség kezelő cég nagyjából hasonló módszereket tud felhozni” – mondja a Győr-Szol Zrt. hátralékkezelési és behajtási osztályvezetője. Ezért döntöttek úgy a városüzemeltetési társaságnál, hogy májustól állami végrehajtókra bízzák a tartozások behajtását.
“Munkabérből való letiltás, egyéb járandóságokból való letiltás, ingatlanok, ingóságok lefoglalása, ezek mind olyan hatáskörök, amelyek nyomatékosíthatják a végrehajtást kérőnek az igényeit. Ezért gondoljuk tehát, hogy idén májustól mindenféle üzletágunkban, tehát parkolási pótdíjtól, a távhődíjaktól kezdve egészen a szociális bérlakások elmaradt ingatlanbérleti díjaiig bezárólag, vagy a szemétdíjig, az állami kényszer érvényesítéséhez fordulunk.” – tette hozzá Pálfay Szilárd hátralékkezelési és behajtási osztályvezető.