Belföld

Készül az Agóra oktatási koncepciója

2013 közepéig egy hosszú távú, akár 20-30 évre szóló, politikai ciklusokon átívelő, széles szakmai konszenzusra épülő oktatásfejlesztési koncepció kidolgozását tűzte ki célul a március 31-én megalakult Agóra Oktatási Kerekasztal.

Mint arról korábban is beszámoltunk, a szakmai konzultáció-sorozat kezdeményezői különböző pedagógiai és oktatásügyi szervezetek, az Agóra-tagok azonban magánszemélyek, akik a közös munkát szervezeti hovatartozástól függetlenül, szakmai alapokon kívánják megszervezni. A munkában olyan oktatáskutatók, pedagógiai szakértők, tanárok, szülők, intézményfenntartók, oktatáspolitikusok, diákok, valamint az oktatás-nevelés iránt elkötelezett laikusok vesznek részt, akik tenni szeretnének a magyar közoktatás modernizációjáért.

A közel 180 regisztrált tagnak nagyjából a fele volt jelen az alakuló ülésen, melyen megvitatták és elfogadták a működést szabályozó alapdokumentumokat, valamint megkezdték az érdemi munkát azzal, hogy áttekintették azokat a területeket, melyekkel a jövőben foglalkozni kell.

A résztvevők fontosnak tartják, hogy minél szélesebb körben vitassák meg a közoktatást bármi módon érintő, foglalkoztató problémákat az óvodai neveléstől kezdve a szakképzésen át a pedagógusképzésig, a fenntartási kérdésektől az esélyegyenlőségig. Egy szélesebb társadalmi párbeszéd előkészítése érdekében ütköztetni szeretnék a különböző álláspontokat, véleményeket, teret adva különféle nézetek kifejtésének, hangsúlyozva, hogy a vita az eredményes munka természetes velejárója.

A szakmai összejövetelek mellett az érdemi munka jelentős része internetalapú kommunikációra épül majd, hogy olyanok is bekapcsolódhassanak, akik nem tudnak a programokon személyesen megjelenni. A kerekasztalhoz még bárki csatlakozhat itt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik