Az összesen mintegy 16 hektáros terület egészére vagy egy részére is tehető ajánlat, a megajánlható minimális területnagyság 50.000 négyzetméter, az az alatti területnagyságra vonatkozó ajánlat érvénytelen. Az ajánlatnak tartalmaznia kell az ajánlattevő kötelezettségvállalását a logisztikai beruházás megvalósítására, “megjelölve hogy az saját célra vagy harmadik személy részére történne”, akárcsak a kötbérvállalást.
A földhasználati jog a felépítmények fennállásáig tart, a földhasználati szerződés alapidőtartama 30 év; ennek érvénye – amennyiben a földhasználati díj emelkedésének mértékében a szerződő felek lejáratkor nem tudnak megállapodni – a 30. év utolsó napjának elteltével megszűnik. Ebben az esetben a földtulajdonos megvásárolhatja a felépítményeket. A pályázók május 8-án 16 óráig nyújthatják be ajánlatukat a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. székhelyén. Az elbírálás határideje június 7.; ezt a kiíró egy alkalommal, 15 nappal meghosszabbíthatja.
Az aláírás tervezett időpontja július 9. A győztes az összességében legelőnyösebb – egy vagy több – ajánlat; az egyedüli elbírálási szempont a megajánlott nettó fajlagos földhasználati díj mértéke – áll a felhívásban. Az Audi tavaly jelentette be, hogy közel 1 milliárd eurós beruházással teljes vertikumú gyárat hoz létre Győrben, ezzel közvetlenül 1.800 új munkahelyet teremt, és 15 ezer család megélhetését biztosítja. Jövő év második felétől, a gyár teljes kapacitású működésétől kezdve napi 500 autót fognak gyártani.
Thomas Faustmann, a társaság ügyvezetésének elnöke a múlt héten a győri gyár logisztikai parkjával kapcsolatban az MTI érdeklődésére azt közölte: egyelőre nem született döntés arról, hol épül fel a logisztikai park, de “Gönyű esélyei nagyon jók” ebben a versenyben. Emlékeztetett arra, hogy a terület a magyar állam tulajdonában van, közúti és vasúti csatlakozással is rendelkezik, noha kérdéses, hogy ez utóbbit mennyire tudná kihasználni az Audi. “A kormány minden feltételt biztosít ahhoz, hogy az Audi logisztikai parkja a gönyűi kikötőben épüljön fel. Olyan piaci környezetet teremtünk Gönyűn, amely versenyképessé teszi a kikötőt” – mondta február végén Becsey Zsolt, a miniszterelnök külgazdasági megbízottja, aki az Audival kapcsolatos tárgyalások koordinátori feladatait is megkapta.
Múlt kedden Borkai Zsolt győri polgármester (Fidesz-KDNP) az MTI-nek elmondta: a járműgyártó és az önkormányzat által három-négy évvel ezelőtt kötött megegyezés kitért arra is, hogy a tavaly elindult gyárbővítés során az Audi fejlesztéséhez közvetlenül kapcsolódva épül meg a raktárak és beszállítók elhelyezését szolgáló logisztikai park.
Ezen megállapodás szerint kezdtek Győrben a terület fejlesztésébe, valamint az Audi-iskola megvalósításába, de a megállapodás következménye, hogy a város korábban nem tervezett infrastrukturális fejlesztésekbe fogott bele több száz millió forint értékben. “Ebből a csomagból nagyon hiányozna a logisztikai park, ha nem itt valósulna meg” – tette hozzá, megjegyezve: nem látna viszont problémát abban, ha az Audi a saját területén valósítaná meg a létesítményt.
Azonban ha nem Győrben épül meg a logisztikai park, “akkor az egész rendszer felborulhat, aminek szerintem senki nem örülne”. Másnap az MTI érdeklődésére Lőre Péter, az Audi kommunikációs és kormánykapcsolati igazgatója úgy nyilatkozott: napokon belül kiküldik a pályázati csomagot az Audi új logisztikai pályázatának építési és üzemeltetési tenderére meghívott társaságoknak, a beadási határidő március vége, döntés pedig tavasszal születhet – közölte az MTI érdeklődésére Lőre Péter, az Audi Hungaria Motor Kft. kommunikációs és kormánykapcsolati igazgatója szerdán.
Elmondta: több tucat bel- és külföldi, e területen már gyakorlattal rendelkező társaságot hívtak meg a pályázatra. A létesítmény helyével kapcsolatos kérdésre Lőre Péter közölte: ebben “teljes a nyitottság” a cég részéről.