A sarródi önkormányzat úgy döntött, hogy a meglévő kerékpárút mellett létesítenek egy új utat, mely csatlakozik a már meglévő osztrák úthoz. Az osztrák oldalon Mosonbánfalvát (Apetlon) elhagyva épp a magyar határnak fut neki a B10 jelzésű oszták szakasz és innen kanyarodik el Pomogy (Pamhagen), a korábbi hátrállomás felé. Csakhogy az magyar oldalon is folytódhatna, ezzel jó 20 kilométeres hurkot spórolnának meg a kerékpáros turisták.
A pomogyi önkormányzatot gazdaságilag érzékenyen érintené a terv, ezért ellenáll.
A kerékpárút a sarródi javaslattal közelebb kerülne magához a Fertő tóhoz, ráadásul EU-s pályázatot is találtak arra, hogy az osztrák kerékpárút folytatásául szolgáló régi földutat felújítsák. Turi Lajos Sarród polgármestere mosonbánfalvi kollégájának józanságában bízik, hisz korábban azt remélte, mindkét fél érdeke, hogy a kerékpárosturisták számára kedvezőbb nyomvonalon jó minőségű utat létesítsenek, így közösen kereshetnek majd brüsszeli forrást a beruházásra.
Ám az osztrák Mosonbánfalva (Apetlon) inkább a szomszédos osztrák településsel szolidáris.
Ugyanakkor Sarródtól 15-20 kilométerrel keletre már a kivitelező kiválasztásánál tartanak Kapuváron: a régió kérékpárosturisztikai térképét átrajzoló turisztikai fejlesztés zajlik a rábaközi kisváros térségében, amely megteremti az átjárhatóságot a burgenlandi Fertőzug és Kapuvár, a Hanság fővárosa között.
A beruházások eredményeként kerékpáros térséggé válik a Nyugat-Rábaköz.
A biciklisek számára magyar oldalon olyan értékek válnak kényelmesen elérhetővé, mint a Hanság-táj természeti szépségei, a Rábaköz népi kismestereinek műhelyei vagy Kapuvár történelmi városmagja. A kerekezést követően a város kiemelt kulturális rendezvényei, a tájételekben bővelkedő térség különleges gasztronómiai ízei és a gyógyhatásában a bükivel, hévizivel vetekedő kapuvári termálfürdő vonzereje az, amiben bízik a Nyugat-Rábaköz.
Az Utazás 2012 kiállításon önállóan is bemutatkozott már ez a kapuvári kerékpáros-projekt és Kapuvár városvezetőit maga Hans Zimmermann, Ausztria magyarországi nagykövete is támogatásáról biztosította.
A projekt ezesetben osztrák-magyar együttműködés keretében zajlik, hisz a határ nyugati oldalán lévő települések is nyitottak voltak a határon áthaladó kerékpáros útvonal tervére, így a közösen benyújtott elképzelés 2.3 millió eurós európai uniós támogatást élvez.
A beruházás eredményeként egységes kerékpáros hálózattá szerveződik a határtérség. Mindezt a Hanság-főcsatornán megépítendő új kerékpáros és gyalogos híd is elősegíti majd. A kivitelezési munkálatok itt 2012-ben elkezdődnek.
.