Belföld

Szűkös a keret kátyúzásra Szegeden

Bizonyos területeken folt hátán folt van, eközben szűk a keret a kátyúzásra Szegeden.

A Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft ezer folyókilométer, azaz mintegy kétszáz hektárnyi utat kezel Szegeden. Idén százharminc millió forint jut kátyúzásra Szegeden, ez az összeg öt éve ennyi, az árak viszont emelkedtek – közölte a Szeged24-el a cég ügyvezető igazgatója. Makrai László elmondta: öt évvel ezelőtt annyival jobb volt a helyzet, hogy az önkormányzat költségvetésében külön soron volt még pénz a nagy felületű javításokra, ez azonban ma már nincs így. Eközben a cégvezető elmondása szerint a városban bizonyos területeken már “folt hátán folt” van.

Makrai László szerint az jelentené az igazi megoldást, ha újra lenne a tömeges javításokra elkülönített pénz a városi költségvetésben, de nem jut erre. Az igazgató szerint ugyanis a plusz forrás segítségével le tudnák marni és újra aszfaltozni a nagyon rossz állagú utakat, így azonban csak “tűzoltásra” képesek, melyben a legfontosabb szempont a balesetveszély elhárítása. Makrai László arról is beszámolt: mindeközben az idei szélsőséges tél, a hideg és a fagy “óriási” kárt okozott az utak állapotában.

Ráadásul az is növeli a költségeket, ha hidegben kell egy veszélyes úthibát javítaniuk, mert az ilyenkor alkalmazható technológia drágább és kevésbé tartós, mint a “meleg aszfalt”, amellyel áprilistól tudnak dolgozni. Ugyanakkor az igazgató hozzátette: az országban egyedülálló, saját fejlesztésű online kátyúbejelentő rendszerük segítségével „gyorsan rá tudnak mozdulni” a hibákra, és próbálva beosztani a rendelkezésükre álló pénzt, mérlegelve a bejelentett hiba fontosságát és veszélyességét, igyekeznek eleget tenni az igényeknek.

A hozzájuk tartozó területeken tavaly országosan hét-nyolc milliárdot költöttek kátyúzásra, ebből Csongrád megyébe több mint ezer kilométer útra, a tavalyi évhez hasonlóan idén is mintegy két és félszáz millió forint jut  – közölte a Szeged24-el a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatói  titkárságvezetője.

Horváth József is arról számolt be: országosan és megyei szinteken is, a rendelkezésre álló kereteik elsősorban a balesetveszély elhárítására, és a szükséges állagmegóvó munkák nagyobb részének elvégzésére elegendőek, érdemi javulást, felújítást forrásaik nem tesznek lehetővé.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik