„Akinek ideges a lova, az ne vigye közel a villamoshoz.” Ilyen és még egy tucatnyi utazásra vonatkozó egykori polgármesteri figyelmeztetést idézett fel avatóbeszédében a jelenlegi szegedi polgármester 1908-ból, amikor az első villamos megjelent a városban. Botka László hozzátette: ezek a polgármesteri figyelmeztetések „jelenleg is hatályban maradnak.” Az avatás vendégeinek egy része stílszerűen az új vonalon begördülő első járaton érkezett, amelyet azonnal birtokba vettek a szegediek.
Az emberek kívülről, belülről mustrálták, tapogatták az új járművet, fényképezkedtek a vezetővel és kipróbálták az üléseket is. „ Ez nagyon jó”- hangzott a legtöbb vélemény. Az egyik városi képviselő pedig még dalra is fakadt, és a Fonográf együttes régi slágerét átköltve azt énekelgette: „ az új villamosra vár a napsugár.” A szegediek szavazata alapján napsugár-sárgára festett Pesa Swing nevű villamosból összesen kilencet vásárolt a szegedi önkormányzat, mintegy négy és fél milliárd forintból a csaknem 30 milliárd forintos összköltségvetésű, európai uniós támogatással megvalósuló városi elektromos tömegközlekedés fejlesztési program részeként.
Ebből eddig négy érkezett meg Szegedre, ezek járnak szombattól menetrendszerűen a várost hosszan átszelve, a szegedi pályaudvartól a település másik végén lévő Rókusi körút Európa Liget elnevezésű végállomásáig. Szeged az első vidéki város, ahol ezek a XXI. századi igényeket kielégítő, alacsony padlós, hat oldalajtóval rendelkező villamosok forgalomba állnak, amelyek 209 utas befogadására alkalmasak 40 ülőhellyel. A jármű a legkorszerűbb technológiával készült, többek közt légkondicionáló és utastájékoztató-rendszer is is van benne. Botka László arra is emlékeztetett: még két vidéki nagyvárosban; Debrecenben és Miskolcon zajlik a szegedihez hasonló villamos-beruházás, de ezek a programok még az elején tartanak.
Botka László azt üzente a két városnak: „bár a szegediek már tudják, hogy egy ilyen nagyberuházás bonyolult és nehéz, de „megéri”. A szegedi polgármester azt is kiemelte: eddig minden rendben és határidőben elkészült, és nem csupán a korszerűségre, a környezetre is figyeltek az új villamosvonal építése során, ezért füves pályát alakítottak ki, és bokrokat, fákat is ültettek az új nyomvonal mentén. Az új villamosokat gyártó és szállító lengyel cég marketingigazgatója beszédében magyarul köszönte meg a „közös sikert,” és „kellemes utazást” kívánt a szegedieknek az új járatokon.
Válaszul a szegedi polgármester azt ígérte: ha a szerződés szerint májusban, Szeged napjára a cég leszállítja rendben az utolsó villamost is, megtanul annyira lengyelül, hogy így köszönje meg. A hivatalos ceremónia után a kíváncsi tömeg szinte megrohamozta az új tuját, amelyen az avatás napján ingyen lehet utazni, így az első járat utasokkal tömve indult el a pályaudvari állomásról.