Belföld

Amit a garanciáról tudnunk kellene

Egy napja vagy négy hónapja vásárolt cipőnek leesik a talpa. Melyik esetben vihetem vissza? A válasz: mindkettő. Ha kíváncsi, miért, olvasson tovább!

Korábban a témában:

Az élet számos területén kerülhetünk hátrányos helyzetbe, ha nem ismerjük jogainkat. Kiváló példa erre a vásárlás. A varázsszó nem más, mint „kellékszavatosság”.

A kellékszavatosság, azt jelenti, hogy a kereskedő felelősséget vállal minden általa eladott termékért, vagyis azért, hogy a nála vásárolt áru rendeltetésének megfelelően fog működni. Ez a szavatosság 6 hónapig áll fent, tehát a vásárlástól számított fél éven belül, ha az nem saját hibánkból következik be, a termék hibája visszavihetjük azt abban az üzletbe, ahol vásároltuk.

Négy lehetőség van arra, hogy ilyen helyzetben újra használható áru birtokosai legyünk:
Az üzletben pontosan ugyanolyan termékre kicserélik a hibásat, vagy kijavítják azt.
Ha erre nincs mód, akkor adhatnak nekünk árengedményt, vagy elállhatunk a vásárlástól, ami nem azt jelenti, hogy az üzletben másik terméket választhatunk a rossz termék helyett, hanem, hogy kötelesek visszaadni nekünk a teljes összeget, amit kifizettünk a hibás áruért.

Fontos, hogy mindig legyünk tisztában a jogainkkal. Ha biztosak vagyunk benne, hogy jól tudjuk az esetünkre vonatkozó törvényeket, ne hagyjuk magunkat meggyőzni más által, ugyanis az is előfordulhat, hogy az üzletben dolgozóknak nincsenek meg az idevonatkozó ismeretei!

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.