Belföld

Amit a garanciáról tudnunk kellene

24.hu
24.hu

2012. 01. 26. 18:51

Egy napja vagy négy hónapja vásárolt cipőnek leesik a talpa. Melyik esetben vihetem vissza? A válasz: mindkettő. Ha kíváncsi, miért, olvasson tovább!

Korábban a témában:

Az élet számos területén kerülhetünk hátrányos helyzetbe, ha nem ismerjük jogainkat. Kiváló példa erre a vásárlás. A varázsszó nem más, mint „kellékszavatosság”.

A kellékszavatosság, azt jelenti, hogy a kereskedő felelősséget vállal minden általa eladott termékért, vagyis azért, hogy a nála vásárolt áru rendeltetésének megfelelően fog működni. Ez a szavatosság 6 hónapig áll fent, tehát a vásárlástól számított fél éven belül, ha az nem saját hibánkból következik be, a termék hibája visszavihetjük azt abban az üzletbe, ahol vásároltuk.

Négy lehetőség van arra, hogy ilyen helyzetben újra használható áru birtokosai legyünk:
Az üzletben pontosan ugyanolyan termékre kicserélik a hibásat, vagy kijavítják azt.
Ha erre nincs mód, akkor adhatnak nekünk árengedményt, vagy elállhatunk a vásárlástól, ami nem azt jelenti, hogy az üzletben másik terméket választhatunk a rossz termék helyett, hanem, hogy kötelesek visszaadni nekünk a teljes összeget, amit kifizettünk a hibás áruért.

Fontos, hogy mindig legyünk tisztában a jogainkkal. Ha biztosak vagyunk benne, hogy jól tudjuk az esetünkre vonatkozó törvényeket, ne hagyjuk magunkat meggyőzni más által, ugyanis az is előfordulhat, hogy az üzletben dolgozóknak nincsenek meg az idevonatkozó ismeretei!

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.