Belföld

Bibliai, nem vallásos vetélkedőt ígér a köztévé

Baló György visszatérhet, vagy nem, lesz viszont bibliai nem vallásos vetélkedő. Tavasszal jöhet az új ruha.

Az októberben bevezetett új műsorstruktúra irányáról és a január-május közötti időszakhoz viszonyított nézőszám emelkedésről számolt be a Szabó László, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap vezérigazgató-helyettese. Vetélkedőből már most sincs hiány, de ismerős arcokat is újra láthatunk majd. Vagy nem.

Kérdésünkre válaszolva az MTVA vezérigazgató-helyettes elmondta, valóban nem kizárt, hogy több, egyébként kiemelt státuszban lévő műsorvezető visszatérhet új műsorokkal. Nika György a tervek szerint új műsorral jelentkezik, de erről még nem árult el részleteket Szabó László. Baló György állítólag állandó műsorral egyelőre nem jelentkezik, de több „filmes ötlete van” többek között dokumentumfilmek területén. A vezérigazgató-helyettes szerint „számítanak rá”. Az M. Kiss Csaba-féle Pont nevű riportműsor végül el sem indult, de Szabó szerint ilyen tematikájú műsorra mindenképp van igény, „vagy vele, vagy mással”.

Új műsor ez évben már csak a karácsony este (december 25-én) bemutatkozó Szövetség nevű, „bibliai alapokra épülő kulturális vetélkedő” lesz. Bár „semmiféle vallási felhangja” nincs a műsornak, abban a bibliával kapcsolatos kérdésekre kell válaszolnia a résztvevőknek. A vetélkedőben családok indulnak majd, két felnőtt és három gyerek versenyzővel. Ha nincs három, akkor kiegészítésként unokatestvér, szomszéd is jöhet, (a lényeg az öttagú családmodell – a szerk.). Tavasszal várható egy nagyszabású design-váltás is, az azonban még nincs eldöntve, hogy egy közös arculat lesz, vagy marad az eddigi felosztás (m1, m2, Duna, stb.)

A köztévék, de önmagában az m1 célja is Szabó László szerint a két kereskedelmi tévé mögötti erős és versenyképes harmadik pozíció, a közszolgálatiság megtartása, de a nézőszám növelő műsorok beindítása mellett. A fiatalabb, 18-49-es korosztály megszólítása is prioritásként hangzott el a tájékoztatón.

Az m1, a Duna TV és a Duna II már rendelkezik valamiféle profil elképzeléssel. Az m1 bevásárolt több viszonylag friss díjnyertes moziból (A király visszatér, Bombák földjén) és sorozatból (Tudorok) is, valamint a még mindig 600 ezres nézettségű Híradó és a kategóriájában piacvezető Ma Reggel is húzócsatornává teszik, valamint itt csapódik le az új közszolgálati vetélkedő cunami nagy része is. A Duna tévén megnövekedett a szórakoztató tartalmak aránya, itt az újrafelhasznált Kisváros, az Önök kérték és a zászlóshajóként a Mága Show jelzi az új irányt. A Duna II, az új kulturális csatorna pedig a magas kultúra fogyasztóit készül megcélozni, bár mindezt egyelőre mérési adatok nélkül.

Az m2 viszont kívül marad a szóráson. Nyomokban ugyan fellelhető a még a Süveges Gergő által annak idején bedobott gyermekcsatorna tematikája a szombati gyereknapok formájában. A tiszavirágéletű intendás-karriert befutó Süveges gyermekvíziójának foszlányain kívül azonban az m2 műsorszolgáltatása nagyjából kimerül parlamenti közvetítésekben és az m1 műsorok ismétlésében. Szabó László Zsolt szerint a gyermekeknek szánt műsorok száma emelkedni fog a csatornán, de határozott koncepciót nem fedeztünk fel a királyi kettessel kapcsolatban.

A bemutatott statisztikák alapján az m1, az m2 és a Duna csatorna együttes nézettsége főműsoridőben mintegy 27 százalékkal növekedett a 18 évesnél idősebbek körében az októberi új műsorstruktúra beindulása óta, a január és május között mért adatokhoz képest.Kontextusba helyezve azt az MTVA vezérigazgató-helyettese és Sági Ágnes kutatási vezető is elismerte, hogy volt honnan feljönni, hiszen a köztévé január és május között mért adatai a műsorszegény felhozatal miatt igen alacsonyak voltak. Az október óta elindult új műsoráradatból tulajdonképpen igazi sikereket csak aMaradj talpon nevű vetélkedő volt képes elérni.

A köztévé számára hirdetői szempontból fontos eredmény, hogy az adatok alapján a három közszolgálati csatorna közönségaránya a legjelentősebben a 18 és a 49 év közöttiek körében növekedett, a 19 és 22 óra közötti főműsoridőben 69 százalékos emelkedést mutat. Ezt valószínűleg a számos új műsor, köztük a kifejezetten pozitívan fogadott Maradj talpon! című vetélkedő, váltotta ki, a fiatalok még érdeklődnek. A D. Tóth Kriszta nevével fémjelzett DTK show viszont zárja a sort az új tematikus műsorok közül, egyre csökkenő nézőszámával.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik