Belföld

Jogi lépéseket fontolgat az LMP a Mahír és az Intermédia szerződései kapcsán

Vizsgálja a jogi fellépés lehetőségét az LMP a 2006-ban véglegesített, úgynevezett fővárosi utcabútortender ügyében, amelynek nyertesei az Intermédia Kft. és a Mahír voltak - mondta el keddi, a Déli-pályaudvar mellett, Karácsony Gergely kampányfőnökkel közösen tartott sajtótájékoztatóján Hanzély Ákos.

A párt fővárosi listájának negyedik helyezettje emlékeztetett arra, hogy a tendert, amelynek során több BKV-megállókban lévő utasváró cseréjét és karbantartását szervezték ki külsős cégeknek, annak idején a Fidesz és az MSZP is támogatta.
Közlése szerint a pályázat során nyertes cégek közül az Intermédia Kft. több mint 700 utasváróban, 100 city lighton és 25 mini lighton jutott felülethez, amelyért nem kell használati díjat fizetnie. A Mahír Cityposter Kft. eközben oszlopokon hirdethet, amiért a nettó árbevétel 15 százalékát, minimum évi 45 millió forint plusz áfát kell fizetnie. Hozzátette, hogy a szerződések 25 évre, 2031-ig szólnak.

Megjegyezte, hogy az Intermédia kft. szerződésében a felületekért cserébe olyan elvárásokat fogalmaztak meg, hogy az utasváró pavilonokat 2008-ig lecserélik és azokat négynaponta takarítani, tisztítani illetve megrongálódás esetén javítani kell. A képviselőjelölt felajánlott egy láda pezsgőt annak, aki dokumentálni tudja, hogy a cég négy napon belül megjavította volna a megrongált fülkéket.

Hanzély Ákos közölte, hogy a Déli-pályaudvar környékén 32 hirdetési felületet számoltak össze a villamosmegállókban. Szavai szerint csak ez, nyolcvanezer forintos listaárral számolva, körülbelül két és félmllió forint plusz áfányi bevételt jelent havonta egy magáncégnek.

Az MTI kérdésére, hogy mit tesznek az ügyben, azt felelte, hogy vizsgálják a jogi fellépés lehetőségét és azt is elgondolkodtatónak nevezte, hogy kezdeményezzék a szerződések semmissé nyilvánítását.

Karácsony Gergely az eset politikai szálaként említette, hogy a Mahír Cityposter Kft.-t “reklám- és szakmai körökben a Fidesz háziplakát-cégeként szokták emlegetni”. Meglátása szerint ezeken az oszlopokon csak a kormánypártok hirdetnek. Egyúttal ő is felajánlott egy láda pezsgőt annak, aki ellenzéki pártok hirdetéseit találja a cég oszlopain.

Úgy fogalmazott, hogy ez egy olyan üzlet, amelynek során a fővárosiak rosszul járnak, a Fidesz pedig ingyenes hirdetési felületekhez jut.

Karácsony Gergely azt mondta, hogy a 2006-os választások előtt kiírt tendert a Fidesz eredetileg nem támogatta, de amikor az Intermédia mellett bekerült a kedvezményezettek közé a Mahír Cityposter Kft.-t is, “aminek a vezetője Simicska Lajos, a Fidesz háttérembere, hirtelen megszerették ezt az ötletet”. A Fidesz így hihetetlen előnyökhöz jutott a választási kampányokban – értékelte.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik