Belföld

Befejezték az új metrók tesztjét

Befejeződött a 2-es és a 4-es vonalra szánt új metrószerelvények prototípusának tesztelése. Már csak a típusengedély hiányzik, amelyet a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak (NKH) kell kiadnia - közölte az Alstomot képviselő kommunikációs cég.

A tesztek alatt elvégeztek egy 500 kilométeres „hajtás-fékezés” próbát, valamint egy 1000 kilométeres fővonali tesztet a 2-es metróvonal alagútjában. A szükséges dokumentációt már megküldték az engedélyező szervnek, az NKH-nak – áll a közleményben.

Az Alstom Metropolis metrószerelvényei – amelyekből Budapest is vásárolt – közlekednek egyebek mellett Barcelonában, Varsóban, Isztambulban, Szingapúrban, Sanghajban, Nancsingban (Nanjing), Buenos Airesben, Santiago de Chilében és Santo Domingóban. Ebből a típusból már több mint háromezer metrókocsit értékesített a gyártó világszerte.

A Fővárosi Közgyűlés június 3-án döntött arról, hogy ha az Alstom nem tudja megszerezni a végleges típusengedélyt az új metrókocsikra július végéig, akkor a főváros felbontja a 65 milliárd forintos szerződést. A 2-es metróvonalra szánt metrókocsik prototípusának végleges típusengedélyét 2008. május 30-ig kellett volna megszereznie a cégnek.
Múlt szerdán egyébként a Fidesz fővárosi frakciója több mint hetven kérdést tett fel a 2-es és 4-es metró vonalaira szánt Alstom Metropolis metrószerelvények gyártásával kapcsolatban. Wintermantel Zsolt és György István szerint az ügyben több visszás dolog is történt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik