Belföld

Befejezték az új metrók tesztjét

Befejeződött a 2-es és a 4-es vonalra szánt új metrószerelvények prototípusának tesztelése. Már csak a típusengedély hiányzik, amelyet a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak (NKH) kell kiadnia - közölte az Alstomot képviselő kommunikációs cég.

A tesztek alatt elvégeztek egy 500 kilométeres „hajtás-fékezés” próbát, valamint egy 1000 kilométeres fővonali tesztet a 2-es metróvonal alagútjában. A szükséges dokumentációt már megküldték az engedélyező szervnek, az NKH-nak – áll a közleményben.

Az Alstom Metropolis metrószerelvényei – amelyekből Budapest is vásárolt – közlekednek egyebek mellett Barcelonában, Varsóban, Isztambulban, Szingapúrban, Sanghajban, Nancsingban (Nanjing), Buenos Airesben, Santiago de Chilében és Santo Domingóban. Ebből a típusból már több mint háromezer metrókocsit értékesített a gyártó világszerte.

A Fővárosi Közgyűlés június 3-án döntött arról, hogy ha az Alstom nem tudja megszerezni a végleges típusengedélyt az új metrókocsikra július végéig, akkor a főváros felbontja a 65 milliárd forintos szerződést. A 2-es metróvonalra szánt metrókocsik prototípusának végleges típusengedélyét 2008. május 30-ig kellett volna megszereznie a cégnek.
Múlt szerdán egyébként a Fidesz fővárosi frakciója több mint hetven kérdést tett fel a 2-es és 4-es metró vonalaira szánt Alstom Metropolis metrószerelvények gyártásával kapcsolatban. Wintermantel Zsolt és György István szerint az ügyben több visszás dolog is történt.

Ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.