Az outsourcing elsősorban olyan területeken terjed, amelyek nem tartoznak szorosan a vállalat alaptevékenységéhez, mégis jelentős erőforrásokat igényelnek. A humánügyvitelre ez különösen igaz, hiszen a feladatok elvégzéséhez nagy szakértelemre és – sok esetben – speciális szoftverekre van szükség. Egy 100-150 fős cég bérügyviteli feladatainak elvégzéséhez például legalább egy társadalombiztosítási szakmai végzettséggel, bérszámfejtési és munkaügyi szaktudással, valamint számviteli és adózási ismerettel rendelkező munkatársra van szükség. Emellett számolni kell a megfelelő infrastruktúra és az informatikai támogatás kiépítésével, a rendszeres továbbképzésekkel – ugyanis csak így biztosítható, hogy a céges kimutatások minden esetben megfeleljenek a gyorsan változó törvényi előírásoknak. Ezt sok vállalat nem akarja, vagy nem tudja önerőből biztosítani, mégis fontosnak tartja, hogy a humánerőforrás-gazdálkodás magas színvonalú legyen.
„A menedzsment részéről elvárásként fogalmazódott meg, hogy a színvonal megtartása mellett az erőforrások és a költségek csökkentésével járuljunk hozzá a cég eredményéhez, másrészt a korábban használt rendszer az SAP-val nem volt szinkronizálható. Így végül a bérügyvitel kiszervezése mellett döntöttünk” – mondta Gazdag András, a Linde Gáz Magyarország humánerőforrás-vezetője. A vállalat 2009 januárjában döntött úgy, hogy munkavállalóinak bérszámfejtését a NEXON-ra bízza.
Sokan azért tartanak az outsourcingtól, mert érzékeny személyes és üzleti adatokat kell átadni a szolgáltatónak. Mivel a mérlegelés során az egyik legfontosabb szempont az adatbiztonság, érdemes olyan szolgáltatót megkeresni, amely akár több külső szervezet tanúsítványával is rendelkezik. Az ISO minősítés mellett ilyen például a SAS70 tanúsítvány, amelynek megszerzéséhez a szolgáltatás folyamatainak egy független számviteli és könyvvizsgáló cég mélyreható ellenőrzésén kell megfelelni. A világ egyik legnagyobb outsourcing szolgáltatója, az ADP 2009 áprilisában bízta meg a NEXON-t, hogy lássa el magyarországi képviseletét a nagyvállalati kategóriában. A szerződés előtt egy teljes körű átvilágítással bizonyosodtak meg róla, hogy a NEXON biztosítani tudja az általuk elvárt szolgáltatási minőséget. (A NEXON minősítéseiről és az outsourcing szolgáltatásra vállalt garanciákról itt olvashat részletesebben.)
Az outsourcing legnagyobb vonzerejét a költséghatékonyság jelenti, hiszen a szolgáltatási díj az elvégzett munka mennyisége és minősége alapján kerül megállapításra, tehát változó munkavállalói létszám mellett is pontosan tervezhetők a költségek. Ugyanakkor sokan további előnyökről is beszámolnak: „Lassan egy év után úgy gondolom, a projektet minden oldalról sikeresnek értékelhetjük. Mind szakmailag, mind költségoldalról teljes mértékben azt kaptuk a projekttől, amit vártunk” – mondta Gazdag András. Tudjon meg még többet a kiszervezés előnyeiről és a NEXON outsourcing szolgáltatásáról!