Belföld

Nem sörözünk

Jóllehet történelmi mélypontra süllyedt tavaly a sörpiac, a visszaesés még nem ért véget - írta a Világgazdaság.

A sörszövetség az idén 2-3 százalékos zsugorodást jósol a piacon, míg a Heineken hazai leányvállalatának a vezetője, Michiel Egeler szerint akár öt százalékkal is csökkenhet az értékesítés. Ezt megerősíti, hogy míg 2007-ben 7 millió hektoliter felett alakult a fogyasztás, tavaly már csak 6,5 millió volt.

Cége ezért prémium márkáival igyekszik erősíteni pozícióját, mert azt tapasztalták, hogy a kereslet ezek iránt kevésbé csökkent.

A gyártók szerint aggasztó, hogy a csökkenés a vendéglátóipar után tavaly októbertől a kiskereskedelemben is tapasztalható, így ebben az évben tovább erősödhet az árnyomás – írta a lap, amely szerint mindez előrevetíti, hogy az olcsóbb termékek egyre inkább teret nyernek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik