Belföld

A sajtómegjelenések megjósolták a végeredményt

A pártok miniszterelnök-jelöltjeinek médiajelenléte szinte hajszálra pontosan tükrözi pártjaik választási eredményét. Egyedül az MDF esetében van lényeges eltérés vezető politikusaik és a párt választási szereplése között - derül ki az IMEDIA elemzéséből.

Az IMEDIA médiafigyelő felmérése a pártok, illetve a miniszterelnök jelöltek médiajelenlétét vizsgálta, valamint azt, hogy vonható-e párhuzam a médiában való szereplésük valamint a választási eredmények között. Az elemzéséből kiderül, hogy legjobban a miniszterelnök-jelöltek médiajelenléte közelítette meg a már ismert választási eredményeket.

Kutatásuk szerint összesen 7774 darab anyag jelent meg a jelöltekről, melynek megoszlása majdhogynem ugyanazt az eredményt hozta, amit a választások első fordulója. Orbán Viktor egy hónap alatt összesen 3600 megjelenést produkált, amely az összes megjelenés 47 százaléka. Ez csaknem hat százalékkal kevesebb, mint a Fidesz közel 53 százalékos választási eredménye. Ez a különbség valószínűleg a párt visszafogott kampányának köszönhető. A Mesterházy Attiláról szóló cikkek megoszlása 19 százalék, ami szinte teljesen azonos az MSZP által elért választási eredménnyel.

A Jobbik első embere, Vona Gábor 15 százalékot ért el a megjelenési versenyben, ami szintén jól reprezentálja pártjának 16,66 százalékos eredményét. Az LMP-nél is nagyságrendileg pontos adatot mutatott ki a vizsgálat: az összes megjelent cikk 5 százalékában szerepelt.

Jelentős eltérés csak Dávid Ibolya és Bokros Lajos média aktivitása és az MDF választási szereplése között látható, hiszen az MDF elnöke 7 százalékkal, míg miniszterelnök-jelöltjük 13 százalékkal múlta felül az MDF 2,67 százalékos választási eredményét. Ez valószínűleg azzal magyarázható, hogy a két politikus személyében rejlő „médiapotenciál” sokkal nagyobb volt pártjuk politikai súlyánál.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik