A csomag megtakarítást és kapacitásbővítést egyaránt hozhat a MÁV számára, és a környezetet is védik általa – mondta a kereszténydemokrata politikus a vasúttársaság székháza előtt.
Az Ifjúsági Kereszténydemokrata Szövetség elnöke a vasúti szárnyvonalak bezárását a jövő nemzedéke ellen elkövetett bűnnek nevezte. Igazolt kutatások szerint vasúton utazni negyedannyiba kerül mind a környezetvédelem, mind a baleset-megelőzés szempontjából a busszal vagy az autóval szemben – hívta fel a figyelmet Rétvári Bence KDNP-s képviselő.
A 46 vasútvonal és 1360 kilométer pálya bezárása, 40 milliárd forint elvonása a MÁV-tól nemcsak a magyar vidék számára jelent hatalmas pofont, hanem a környezeti fenntarthatósági szempontokat is hátrányosan érinti – összegezte.
Azbej Tristan, az IKSZ zöld munkacsoportjának vezetője a MÁV irányítóinak eljuttatandó “csomagról” elmondta: abban a vasúti közlekedés versenyképességének emelésére és a kihasználtság növelésére szerepelnek javaslatok.
Példaként említette, hogy intelligens menetrendet kellene megalkotni az egész országban, amely nemcsak a vasúti járatok csatlakozását, hanem a helyi autóbuszos közlekedést is figyelembe venné. A parlagon heverő MÁV-ingatlanokat nagykapacitású és olcsó P+R parkolókká alakítanák át, és minél több színvonalas őrzött kerékpártárolót lehetne kiépíteni az állomások területén – sorolta javaslataikat.
Hozzátette: emellett minél több olyan terminált építenének ki, amellyel a közutakról a vasútra lehetne terelni a fuvarszállítást. A MÁV működésében szintén fontos a környezetbarát megoldások alkalmazása, példaként említette szelektív hulladékgyűjtők kihelyezését a vasúti kocsikba.