Belföld

Csúszik a BKV midibusztendere

Ismét elhalasztották a BKV kis városi autóbuszok üzemeltetésére kiírt tenderének ajánlati tárgyalását - írta szerdai számában a Népszava.

A lap úgy tudja: parkolópályán áll a BKV kis városi autóbuszok, úgynevezett midibuszok üzemeltetésére júliusban kiírt tendere. Pedig nagy az érdeklődés, hiszen 40 darab midibusz üzemeltetését kívánják alvállalkozásba adni, ami évi 1-1,5 milliárd forintos üzlet. Illetve még ennél is több, mert további 60 járművet is igénybe venne a cég a nyertestől járműpótlás céljára, de azok már lehetnek szóló- vagy csuklós buszok is – írta a Népszava.

A lap úgy tudja, hogy az első körben hét jelentkező is akadt, viszont a műszaki követelménylista meglepte őket: a feltételek egyetlen Magyarországon futó midibusz típusra sem illenek teljesen. A jelentkezők visszajelzései nyomán a BKV a műszaki tartalmat átdolgozásra visszavonta, és október 2-ára ígérte a pályázóknak a módosított adatokat. A Népszava szerint a héten a BKV közölte az érdeklődőkkel, hogy ismét halasztás lesz – ezúttal már új időpontot sem jelöltek meg.

A műszaki paramétereket a kiírás további követelményeivel összevetve pedig felmerül az a gyanú, hogy a tender célja mégsem a midibusz-üzemeltetés – mondta a lapnak a Magyar Buszgyártók Szövetségének (Mabusz) elnöke. Vincze-Pap Sándor szerint szembetűnő, hogy az előírt 2,55 méteres szélesség midibuszoknál elképzelhetetlen, a visszapillantó tükrök nem helyezhetők el a pályázatban kiírt módon, továbbá, bár a pályázat akár 7-8 éves járműveket is befogad, Euro 5-ös motort követel meg, ilyennel pedig még egy évvel ezelőtt sem szereltek fel autóbuszokat.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik