Milyen szempontrendszer alapján választották ki az új szolgáltatót?
Korábban olyan rendszerrel dolgoztunk, amely minden telephelyen lokálisan működött, így nehéz volt a központban dolgozó kolleganők számára érdemben segíteni a gyárakban folyó bérszámfejtést. A törvénymódosítások és szoftverfrissítések követése is problémát jelentett. Ezért fontos volt, hogy a program illeszkedjen a Microsoft alapokon nyugvó informatikai környezetünkbe. További szempont volt még, hogy testre szabható legyen, mivel vállalatunknál több mint harminc különböző munkarend létezik. Emellett a cégnek megfelelő referenciákkal kellett rendelkeznie. Végül a nexONBÉR bérügyviteli programra esett a választásunk, mert a NEXON megoldása „alapfelszereltségében” tartalmazza a több telephelyes cégek bérügyvitelét, megfelelően támogatott, tökéletesen illeszkedik a Microsoft környezetbe, igény szerint testre szabható, és végül a cég komoly referenciákkal rendelkezik.
Az egyeztetés végül a bérszámfejtés mellett egy másik, ahhoz szorosan kapcsolódó terület megújításához vezetett…
Eredetileg csak bérszámfejtő rendszert kerestünk, amikor azonban a szolgáltatókkal leültünk beszélgetni, szóba került a munkaidő-nyilvántartás kérdése is. Mivel korábban a nyilvántartásunk papír alapon történt, logikusnak tűnt áttérni az elektronikus feldolgozásra. Ráadásul a két rendszer integráltan tud együttműködni. A NEXON által kínált csomag minden szempontból kedvező volt, ezért döntöttünk úgy, hogy a nexONBÉR mellett a nexONTIME beléptető- és munkaidő-nyilvántartó rendszert is bevezetjük.
Hogyan zajlott a konkrét bevezetés?
Nagyon pozitív volt számunkra, amikor a NEXON-nál felismerték vállalatunk egyéni igényeit, és ezeket egy testreszabott rendszerré formálták. A bevezetés során maximális támogatást vártunk el, és ezt meg is kaptuk. Különösen nagy segítséget jelentett, hogy ott voltak velünk az első három-négy bérszámfejtési hónapban, amikor különféle beállítási és paraméterezési feladatokat kellett végrehajtani.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján hogyan értékelik a két rendszert?
A nexONBÉR és a nexONTIME is felhasználóbarát rendszer, „életszagú” program. A magyar viszonyokra szabták, és folyamatosan frissíthetők. A munkaidő-nyilvántartást sikerült központosítani, már az egyedi munkarend szerint dolgozók munkaidejét is ebben a programban tervezzük meg. A munkaidővel kapcsolatos adatok ráadásul automatikusan kerülnek át a nexONBÉR-be. Összességében azt mondhatom, hogy elértük a célunkat a NEXON humáninformatikai rendszereinek bevezetésével. Számunkra a NEXON igazi építő megoldás.
A teljes esettanulmány itt olvasható.
További információ a NEXON szoftvereiről, valamint a kapcsolódó 20 százalékos kedvezményről.