Belföld

A BKV-jegy árához igazítanák a parkolási díjakat

A jövőben a BKV-jegy árához kötnék a budapesti parkolási óradíjakat; az autósok 17 százaléka rokkantigazolvánnyal parkol. Egyebek közt ez is olvasható a Főmterv Zrt. előterjesztésében, amelyről kedden tárgyalt a Főpolgármesteri Kabinet.

Nyáry Krisztián, a Városháza kommunikációs igazgatója elmondta, hogy a parkolási rendszer fejlesztésével megbízott Parking Kft. a BKV-jegy árához kötné a parkolási óradíjakat.

Például a budai Vár és a Belváros egy részén, a legdrágább területeken két BKV-jegy ára lenne a parkolási díj maximális összege. A legkisebb díjfizetési övezetben a BKV-jegy árának negyedét kellene fizetni a parkolásért.

Egyre több a rokkant?

A prezentáció érdekes elemeként említette az igazgató azt, hogy miként emelkedett az úgynevezett “rokkantkártyás” parkolások száma. Míg Budapesten 2001-ben a parkoló autók 4,4 százaléka, idén nyáron egy felmérés szerint 17 százaléka használt rokkantkártyát. A csúcs 2004-ben több mint 18 százalék volt, ami 2005-ben az új biztonsági parkolási kártyák bevezetése után lecsökkent 12 százalék alá.

Egységes parkolási rendszer jöhetne létre

Steiner Pál MSZP-frakcióvezető úgy vélte, ha a prezentációban vázolt koncepció megvalósul, amihez a kerületekkel való együttműködés elengedhetetlen, akkor valóban létrejön Budapesten az egységes parkolási rendszer.

Eszerint az autósnak nem kell majd azzal foglalkoznia, hogy éppen melyik parkolási társaság területén állt meg. Az új rendszer védeni fogja a belső városrészeket és segíti majd a tömegközlekedést.

A szocialista politikus a parkolási helyzet rendezésének kulcskérdéseként említette azt, hogy a kerületekkel miként lehet megegyezni a parkolási szabályozásáról, a parkolási cégek üzemeltetéséről és a parkolási bevételek megosztásáról. Kérdés az is, hogyan fogadja majd az új rendszert a főváros lakossága.

Más a parkolási érdeke ugyanis egy külső kerületi, vagy egy belvárosi lakónak. Nagyon helyes szakmai törekvése a koncepciónak az, hogy a belvárost a legszigorúbban és a leggazdaságosabban védjék az autósoktól. Gyökeres változtatásokra szorul a mozgássérültek parkolási engedélyének kiadási rendje is, mivel igen sokan parkolnak rokkantkártyával – jegyezte meg.

Több P+R hely lenne

Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes irodájának közleménye kitér arra is, hogy az új parkolási rendszer a közterületi parkolási problémák megoldására egyebek közt a P+R parkolóhelyek számának jelentős növelését és a közterületeken kívüli parkolóhelyek létesítését javasolja.

A szocialista politikus irodájának közleménye szerint jelentősen javíthatna a parkolási helyzeten a 2001 óta változatlan, csak az áfa miatt korrigált parkolási díjak és az övezethatárok felülvizsgálata, valamint a parkolás-fejlesztés és üzemeltetés egységes rendszerének kialakítása A koncepció felveti a közlekedésfejlesztési alap létrehozását.

Ebbe a kerületek parkolási bevételeinek egy része és a főváros összes ilyen jellegű bevétele kerülhetne, amiből jelentős részben finanszírozni lehetne a BKV-t, a P+R parkolók építését, a kerékpáros közlekedést és az útfelújításokat is – rögzíti a közlemény.

Címkék: Belföld

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.