Belföld

Tarlós szerint mellébeszélnek a 4-es metróról

Nincs összhang a Fővárosi Közgyűlésnek a múlt héten benyújtott előterjesztés és a BKV vezetőinek azon szerdai tájékoztatója között, hogy a 4-es metró első szakaszán mikor is utazhatnak majd az emberek - nyilatkozta Tarlós István.

A Fidesz fővárosi frakcióvezetője elmondta, hogy a városvezetés által a fővárosi képviselőkhöz eljuttatott tájékoztató szerint 2011 utolsó negyedévében kezdődhet meg a 4-es metró próbaüzeme. Korábbi városvezetői nyilatkozat szerint a próbaüzem fél évig tart, s így csak 2012 nyarán szállíthatna utasokat a metró – jegyezte meg.

Hozzátette, hogy a BKV vezetőinek szerdai tájékoztatójáról megjelent sajtóhírek szerint viszont 2011 végétől szállíthatna utasokat a metró.

Érdekesen alakul

Tarlós István rámutatott, hogy ez már nem az első eset, amikor ilyen helyzet előfordul. Maga a metróépítés interpretálása is elég érdekesen alakul. Azt ugyanis, hogy ötödször is le kellett állítani hónapokra a metróépítést, azt úgy olvashatjuk ki, mintha nagy dicsőség lenne az, hogy újra indulhat a metró építése.

Lehet így is beállítani a dolgot, de az igazságnak inkább az felel meg, hogy immár ötödször, legutóbb két hónapra leállt a metró építése. Eközben a Műegyetem kémiai épületének a sorsa még mindig bizonytalan.

Ki fogja vajon megtéríteni az egyetem kárát, csak azért, mert egy szakértők által előírt stabilizáló zónát “a kivitelező egyszerűen nem volt hajlandó elkészíteni és a DBR (metróigazgatóság) pedig elnézte nekik” – jegyezte meg. Hozzátette, hogy mindeközben eufemisztikus nyilatkozatok jelennek meg, “Hurrá, dicsőség, újra indul a metróépítés”. Így kommunikálni a dolgokat az embereknek “több mint erkölcstelenség” – szögezte le a frakcióvezető.

Nem helytálló

Tarlós István szerint nem helytálló Kocsis István BKV-vezérigazgató azon nyilatkozata sem, hogy a 4-es metró 517 milliárd forintra becsült építési költségéből 350 milliárd forint uniós támogatásra pályázik a főváros. Ez a metró mindkét szakaszának a becsült összege, konkrét pályázatot azonban csak az első szakaszra nyújtott be a főváros.

A Főpolgármesteri Kabinet október közepén ez ügyben arról tárgyalt, hogy a város 292 milliárd forintra pályázott az Európai Uniónál a metró első szakaszára, amiből mintegy 220 milliárd forintot remélnek.

A frakcióvezető szerint immár rendszeressé vált, hogy a “legkacifántosabb” és a legfélrevezetőbb fogalmazási technikákkal kerülgetik a valóságot, amiről aztán a közvélemény egészen más képet kap, mint ami a helyzetnek megfelelő. Félő, hogy a városlakók egy nem alábecsülhető részét ezzel a rendszeres, hamis kommunikációval félre lehet vezetni – állapította meg.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik