Rakita András az MCG főmérnöke a közleményben ismertette, hogy a cég benyújtotta a hatóságoknak az alagút-építés újraindításához szükséges, a szakértői jelentésekre alapozott terveket és technológiai utasításokat. Ezek alapján jóváhagyták az A jelű alagút északi portáljának, valamint a C és D jelű alagút járatainak fejtési és a külső héjjal kapcsolatos munkálatait.
Mint ismert, az A jelű alagút 2008. július 24-én beomlott, s az építkezés több mint két hónapig szünetelt valamennyi alagútnál. A Nemzeti Kölekedési Hatóság (NKH) október 10-én adta ki az engedélyt a folytatásra. Az építési tilalom az “A” jelű alagút déli, omlással érintett szakaszán továbbra is érvényben van mindaddig, amíg el nem készülnek a szakasz helyreállítási és a módosított kiviteli tervei, illetve nem hagyják jóvá azokat.
Rakita András kitért arra is: az MCG az alagutak építésén dolgozókat ismételten munkavédelmi oktatásban részesítette, valamint üzembe helyezte a kivitelezéshez alkalmazott gépeket és technológiát.
A főmérnök hangsúlyozta: “a MAK Zrt., az MCG és alvállalkozóik, az NKH és a Pécsi Bányakapitányság segítségével mindent megtesznek azért, hogy – amennyiben a külső körülmények is lehetővé teszik – az autópálya a szerződésben vállalt 2010-es határidőre elkészüljön”.