Belföld

FEOSZ: tisztességtelen az UPC

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) szerint a UPC Magyarország Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat előfizetőivel szemben, amikor hátrányosan megkülönbözteti a papír alapú számlázási rendszert választó fogyasztókat az elektronikus számlázási rendszer mellett döntőkkel szemben.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) szerint az UPC arról tájékoztatta papír alapú számlákon fizető ügyfeleit, hogy 2008. július 11-étől havi 96 forint többletköltséget számít fel nekik, amennyiben nem térnek át az elektronikus díjfizetésre. A szövetség ezért tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat megszüntetése érdekében eljárást kezdeményez a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál.

Az előfizetők a számlalevél hátoldalán kaptak értesítést a változásról és arról, hogy mentesülhetnek ennek megfizetése alól, amennyiben csatlakoznak a Díjnet Zrt. elektronikus számlabemutatási és fizetési rendszeréhez, és ezentúl nem papír alapon, hanem elektronikusan kapják meg a számlát.

Bár az előfizetők a kézhezvételtől számított 15 napon belül felmondhatják a szerződést a változás miatt, a UPC kényszerhelyzet elé állítja a fogyasztókat, ha előfizetésüket meg akarják tartani anélkül, hogy ez éves szinten akár 1.152 forintjukba kerüljön.

A FEOSZ rámutat: az új díj bevezetése főként azokat a fogyasztókat érinti hátrányosan, akik nem rendelkeznek internet hozzáféréssel. Tehát, ha az elektronikus díjfizetést választja a fogyasztó, elő kell fizetnie az internet szolgáltatásra is.
A számla kiállítása a szolgáltatás elválaszthatatlan része, így nem járhat többletköltséggel a fogyasztó számára – hangsúlyozza a FEOSZ.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik