Belföld

Felpuhult a BKV paraméterkönyve

Megszületett a BKV új, kompromisszumokra épülő paraméterkönyve, amely már csak egymilliárd forint megtakarítással számol, és mintegy 45 járat megszüntetését tartalmazza.

A főpolgármesteri kabinet első döntése még arról szólt, hogy a paraméterkönyv révén a BKV-nak évente 6 milliárdot kell megtakarítania, ez az elvárás azonban a tiltakozások és politikai döntések nyomán jelentősen felpuhult. A legújabb változat már csak alig több mint egymilliárd forintos megtakarítással számol, és fejlesztések is szerepelnek benne.

Az ősszel érvénybe lépő paraméterkönyv már csak mintegy kétszázalékos teljesítmény-visszafogással számol, ami azt jelenti, hogy szeptembertől 35 busszal és tíz trolival közlekedne kevesebb a fővárosban. Öszszekötik viszont többek között a 6-os és a 9-es buszokat, így közvetlen járat lesz Óbuda és Kőbánya között. Az 5-ös busz Pasaréttől Rákospalotáig viszi majd az utasokat. A metrószerelvények esténként sűrűbben, tízpercenként járnak majd, az utolsó járatok éjjel fél tizenkettőkor indulnak. Ugyancsak öszszevonják a 28-as és a 62-es villamosokat, az új viszonylat Rákospalotától egészen a Blaha Lujza térig jár majd.

Budai László, a BKV közlekedési igazgatóságának főosztályvezetője szerint konszenzusos paraméterkönyv született. Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivője is elfogadhatónak tartja a paraméterkönyv legújabb változatát, amibe több hálózatfejlesztési javaslatukat is beépítették. A tervezetről jövő héten tárgyal a városháza városüzemeltetési bizottsága, és akkor léphet érvénybe, ha Demszky Gábor főpolgármester aláírja.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik