Az éles konkurenciaharcban már-már irigykedni kezdtünk, amikor a hét elején kiderült, hogy ismeretlenek a Tárki nevével visszaélve közvélemény-kutatásnak álcázott népszavazási propagandát folytatnak. Hát a Medián nevével már visszélni sem akar senki!? – tréfálkozik közleményében a Medián.
Pár nappal később azonban ez a cég is arról értesült, hogy több vidéki településen a Medián nevében telefonáltak állampolgároknak, és a hívást felmérésnek álcázva azt sugallták, hogy ha a népszavazás nem törli el a vizitdíjat, 1000 forintra emelik az összegét.
“Leszögezzük, hogy a Medián a népszavazás témájában egyáltalán nem végzett és jelenleg sem végez telefonos felmérést. Egyszersmind határozottan elítéljük, ha a valaki a kutatási módszereket nem a közvélemény megismerésére, hanem annak befolyásolására használja” – áll a Medián közleményében.