Belföld

Leállították a járatritkítást

A főváros közlekedési tanácsnoka leállította a BKV paraméterkönyvéről szóló egyeztetést.

Ma reggeli cikkünkben számoltunk be arról, hogy a BKV közzétette a járatok idei menetrendjét meghatározó paraméterkönyv munkaváltozatát. Percekkel később a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület nyilvánosságra hozta elemzését, amelyben kerületre és járatra lebontva leírta, hogy mennyivel fognak ritkábban közlekedni a járatok.

Időközben a BKV pénzügyi szorongatása miatt is reflektorfénybe került szocialista párti főpolgármester-helyettes, Hagyó Miklós eltolta magától a feladatot, és megbízta Dancs Gábort, a főváros közlekedési tanácsnokát az egyeztetés lefolytatásával.

A városvezetés liberális szárnyához tartozó Dancs lapunk információi szerint megrögzött tömegközlekedő, és nincsen autója sem. Így nem csoda, hogy évek óta keményen, néha durván félreállítva harcolt a fővárosi közösségi közlekedésért.

A másik oldalon Hagyó sokáig kiállt a BKV költségcsökkentési programja mellett. Azonban amikor azt látta, hogy a szocialista frakción belül sem támogatják a megszorító intézkedéseket (néhány kerületi polgármester is eltaszította magától a kezdeményezést), és nagy a társadalom – és a sajtó – felháborodása, akkor a „mezítlábas” Dancsra bízta a probléma megoldását. A (BKV finanszírozásának egyik nagy problémája, hogy a kerületi és agglomerációs önkormányzatok többsége semmit nem fizet azért, hogy a BKV szállítja az ott lakókat, és a fővárosi önkormányzat sem finanszírozza a kiadásokat.)

Dancs pedig átnézte a Paraméterkönyv II. nevű iratot, amit a BKV honlapján a „fejlődés-egységes minőség-környezetvédelem-fenntarthatóság” címen lehet elolvasni. Ezek után pedig azt nyilatkozta, hogy nem látta a tervek pénzügyi hatását, de egyértelmű volt a kerületek tiltakozása, és mivel „a BKV vezetésének a sorsa jelenleg bizonytalan”, ezért úgy döntött, hogy az egész változtatási procedúrát leállítja.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik