A február 15-ig tartó felfüggesztés alatt a szakszervezet tovább
tárgyal a munkáltatóval. A felfüggesztést a VDSZSZ azzal indokolta,
hogy tarthatatlan a vasúti forgalomban kialakult helyzet, mert a
közlekedés biztonsága megrendült.
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete múlt hét pénteken hirdette meg a sztrájkot, amit aztán hétvégére felfüggesztettek, majd hétfő hajnali három órától újra folytatták. A sztrájk a MÁV teljes vonalhálózatát érintette.
A VDSZSZ azt követeli, hogy minden vasutas kapjon nettó 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, illetve 10 százalék többletbérfejlesztést kér a megajánlott 6,9 százalék mellett a kiszervezett MÁV-társaságok dolgozóinak, a MÁV-START, a MÁV-Trakció, illetve a MÁV Gépészet munkavállalóinak a kiszervezés időpontjától, a MÁV-START esetében 2007. július 1-jéig visszamenőleg.
A sztrájkoló VDSZSZ és a MÁV, illetve MÁV-Start személyszállító cégek a csütörtöki bejelentést megelőzően utoljára szerdán egyeztettek, ám sem a bérkövetelésekkel kapcsolatban, sem a sztrájk idejére nyújtandó elégséges szolgáltatásról nem sikerült az álláspontokat közelíteni.
A MÁV, a VDSZSZ elnökének bejelentését megelőző tájékoztatása szerint csütörtökön a vonatok 40 százaléka közlekedett, ami mintegy 1500 szerelvényt jelentett, és így a MÁV biztosítani tudta a minimális szolgáltatást reggel és a délelőtt folyamán.
A MÁV a sztrájk felfüggesztése után minél hamarabb helyreállítaná a vasúti forgalmat. Mivel csütörtökön az elővárosi vonatok már rendszeresen közlekedtek, így a távolsági IC, a gyorsvonati és a regionális járatokon igyekeznek újra kiszámíthatóvá tenni a forgalmat – közölte a vasúttársaság. Pénteken még lehet vonatbérlettel utazni a buszokon.