A szakszervezet szerint a munkáltató nem ajánlott semmit a
tárgyaláson, és továbbra is kitart korábbi álláspontja mellett. Ugyanezt erősítette meg a MÁV humánerőforrás-igazgatója. A vasúttársaság továbbra
sem tartja indokoltnak, jogosnak, gazdaságilag teljesíthetőnek a szakszervezet
követelését.
A sztrájk mellett a kiszámíthatatlan vasútforgalom ugyanúgy megmarad, mert szerdán sem sikerült megegyezniuük az elégséges szolgáltatásról. A sztrájk támogatottsága a napok múlásával csökken.
MÁV és a VDSZSZ pénteken 10 órakor folytatja az egyeztetést.
Mennyi az annyi?
A szakszervezet követeléseiket ma azzal támasztották alá, hogy kívánságaik 11-12 milliárd forintból rendezhető
lenne, illetve hogy a MÁV üzleti tervében 300 milliárd forint szerepel a kiadási
oldalon, ehhez képest a VDSZSZ követelése kis hányadot képez.
A határozatlan idejű sztrájk meghirdetésekor múlt hét pénteken Gaskó István még nagyobb összegről beszélt: a MÁV-Cargo privatizációjából származó 102,5 milliárd forint 15 százalékát követelték még akkor, ami több mint 15 milliárd forint.
Jutalom vagy lefizetés?
A szakszervezet szerint kedd este a MÁV menedzsmentje 5 ezer forintos kifizetéseket ajánlott fel a dolgozóknak, így próbálva rábírni őket, hogy kilépjenek a sztrájkból.
A MÁV vezetése elismerte, hogy fizetnek a dolgozóknak, azonban ők ezt jutalomnak fogják fel, amivel a közlekedés biztosítását “hálálják meg”.
Csökkenő támogatottság
A napok számának növekedése úgy tűnik nem tesz jót sztrájknak. A MÁV közlése szerint hétfő óta folyamatosan csökken a sztrájkolók aránya, és egyre több vonat jár. Hétfőn a nappali műszakosok több mint 10 százaléka, kedden közel 8 százaléka, szerdán már csak 5,5 százaléka sztrájkolt.