“Sajtóhirdetések lesznek, telefonos megkeresések, tájékoztató füzetek és kiadványok, internetes tartalmak, rendezvények, találkozók” – ismertette a szocialista párt kampánykoordinátora a részleteket hozzátéve: televíziós hirdetéseket nem fognak alkalmazni.
Juhász Ferenc azt mondta, még nem lehet pontosan látni, mindez mennyibe fog kerülni az MSZP-nek, de az biztos, hogy hitelt nem kívánnak felvenni. Kétszáz millió forint környékénél tovább nem nagyon mehetnénk, de pontos adatot nem tudok mondani – fogalmazott a szocialista politikus.
Nem érint politikai viszonyokat
A kampány további részleteiről szólva az MSZP elnökhelyettese közölte: a népszavazás nem választás, nem személyekről szóló döntés, nem érinti a politikai viszonyokat és a kormány helyzetét, illetve nem lehet vele megbuktatni a kormányt.
Tájékoztatást akarunk adni az egészségügyről, nem akarunk politikai acsarkodást. A kampányban nem fogunk házalni, hanem az ország ügyfélszolgálata kívánunk lenni – fogalmazott Juhász Ferenc.
Mint hozzátette, azt szeretnék éreztetni az emberekkel, hogy van hova fordulniuk. A kampánynak az is célja, hogy a sok elindított változást megismertessük az emberekkel, illetve cáfoljuk az ezekről szóló rémhíreket – emelte ki az MSZP kampányának koordinátora.
Fidesz: elemi hazugságok
Tarlós István, a Fidesz népszavazási kampányának irányítója erre reagálva hangsúlyozta: az elemi hazugságokat a kormány semmilyen költséges ellenkampánnyal nem képes ellensúlyozni.
Túl azon, hogy a kormányzáshoz sem értenek, semmibe veszik a népszavazás intézményét, vagyis magát a népet is. Elemi hazugságokat semmilyen költséges ellenkampánnyal nem képes a kormány ellensúlyozni. Ez nem az MSZP és a Fidesz, hanem a társadalom és a Gyurcsány-kormány konfliktusa – olvasható a politikus közleményében.