A DBR Metró Igazgatóság vezetőjét sokat támadták mind civil, mind szakmai körökben. Az 1997-ban létrehozott szervezet élére 2001-ben került, és többen szinte azonnal támadni kezdték állítólagos gyanús szerződések és szakmaiatlan döntései miatt. A DBR-t a Fővárosi Közgyűlés hozta létre, formailag azonban a BKV alapította, így mindkét szervezetnek nagy befolyása volt a cég működésére.
A hosszú BKV-s múlttal rendelkező szakember sokáig állta a sarat, de a metróépítés beindulása után megingott a főváros vezetőinek bizalma is. Nagyjából Aba Botond távozásával egyidőben gyakorlatilag lefokozták, amikor a főváros kinevezte Becker Lászlót a metróépítés koordinátorának, a projekt igazgatója pedig Balogh Árpád lett.
Gulyás László 2006-ban még Demszkyvel egyeztetett a Szent Gellért téri állomásról (Fotó: MTI)
A rossz rendszert azonban ők sem tudták helyrehozni, így fordulhatott elő, hogy az építés sokszor lassabban haladt a terveknél, az EU támogatása pedig egyre bizonytalanabbá vált. Az építés költsége is a négyszeresére nőtt időközben, a ma már 500 milliárd forintot közelítő összköltség ellenére az alvállalkozók egyre többet zúgolódtak. Ennek a legnagyobb nyilvánosságot kapó része az lett, amikor a megrendelésekkel egyébként jól ellátott Hídépítő Zrt. bejelentette, hogy kiszáll a metróépítésből, és magára hagyja a félkész Fővám téri állomást.
Gulyás László már január 2-tól felmondási idejét tölti, de a BKV csak 8-án hozta nyilvánosságra a döntést. Gulyás hat éves munkaviszonyára való tekintettel a törvényben megszabott mértékű, 12 millió forintos csomaggal távozik a cégtől.