Belföld

Fedezet nélkül épül a metró

Drágállja a 4-es metró beruházását az EU: ebből további késés következik, a most folyó munkálatokra pedig jogi értelemben egyelőre nincs fedezet – írja a Népszabadság.

Könnyen megeshet: Brüsszel ebben a formában nem támogatja a beruházást. Demszky Gábor egyelőre nem nyilatkozik, szerdán azonban sajtótájékoztatót tart, ahol a városháza sajtóirodája szerint mindent elmond, ami jelenleg tudható a metróról.

„Ha a budapesti 4-es metrót a magyar tárgyalópartnerek terveinek megfelelően finanszírozzuk, úgy az elviszi a Magyarország számára rendelkezésre álló teljes keretet a közlekedési operatív program városfejlesztési kategóriájában. Brüsszel arányosabban kidolgozott költségfelosztást akar látni ennél” – nyilatkozta a lapnak Ana-Paula Laissy, az Európai Bizottság illetékes szóvivője. Brüsszelnek négy hónapja van a közlekedési projektek kiértékelésére, de a 4-es metróval kapcsolatos tárgyalások végét a bizottság nem látja előre.

Laissy megerősítette azt is: Brüsszel túl sűrűnek tartja a metró tervében szereplő állomáskiosztást, ami aránytalanul megnöveli a költségeket. (Az állomások közötti távolság 378 és 1470 méter között alakul.)

A metró előkészítő munkái – az állomásépítés, valamint a múlt héten megkezdődött közműkiváltási munkák a pesti oldalon – az EU-val folyó tárgyalások lezárásáig folytatódnak. Ezzel nem kevés kockázatot vállal a főváros, hiszen gyakorlatilag fedezet nélkül költi a pénzt; a Népszabadság információi szerint a BKV Metró Projektigazgatósága már nagyobb értékben kötött szerződéseket, mint amennyibe – a 2003-as metrótörvény szerint – a beruházás első szakasza kerül.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik