Szemtanúja volt az áradásnak? Felvételt is készített róla? Közölné őket lapunkban? Küldje be fotóit vagy mozgóképfelvételeit! fn@sanomabp.hu
A miniszter erről az után beszélt, hogy tárgyalt az Útinform, a Közlekedési Főfelügyelet, a HungaroControl, a Magyar Közút Kht. és a Mávinform képviselőivel. A közlekedési tárca első embere kiemelte, hogy a Paksi Atomerőmű és az ország legjelentősebb termelőüzemei, amelyek a Duna partján helyezkednek el, biztonságban vannak, és az azokhoz vezető utak járhatók.
Kóka közölte, hogy az M0-ás északi Duna-hídjának építését felfüggesztették, és megerősítette, hogy a dunaújvárosi híd kivitelezésével is leálltak az építők, ami várhatóan legalább háromhetes csúszást jelent az eredetileg tervezett átadási időponthoz képest. A miniszter utalt arra, hogy bár hétfő délután 15 órától a Duna magyarországi szakaszán megtiltották a hajózást, ám a szerbek délről beengedik a hajókat, ezért Magyarország ennek megakadályozása miatt felveszi a diplomáciai kapcsolatot a szomszédos országgal.
A bajai Duna-hidat hétfőn lezárták, hogy a gemenci természetvédelmi terület értékes vadállományát ki tudják menteni a szakemberek, mivel az előrejelzések szerint ha a Duna árhulláma elér oda, elárasztja a területet vízzel. Sajnálatos módon a meteorológiai előrejelzések országos átlagban 5-13 milliméteres csapadékot valószínűsítenek, ami azt eredményezheti, hogy a Duna tetőzése a vártnál több napra is elhúzódik – emelte ki a miniszter.
A 2-es főutat Sződligetnél, Vácnál és Gödnél lezárták, míg Budapest határa és a dunakeszi körforgalom között 7,5 tonnás súlykorlátozás van érvényben. Kritikus a helyzet a 11-es főúton, ahol útzár van Leányfalu és Tahi között, Dunabogdányban, Visegrád és Dömös, Basaharc és Pilismarót, valamint Esztergom és Tát között. Közúton nem közelíthető meg Tahitótfalu, Pilismarót, Dömös, Kisoroszi, Pócsmegyer és Szigetmonostor.