Belföld

Keddtől bontják a Baross-téri metróállomást

Újabb munkafázis kezdődik a 4-es (DBR) metróépítés kapcsán a Baross téri metróállomásnál. A munkálatok egy részét az állomás utasterében kell elvégezni, ezért kisebb fennakadásokra számíthatnak az utazók.

Tavaly szinte teljesen elkészült a meglevő 2-es metró állomásánál az az új lejtakna szerkezet, amely a mozgólépcsőket fogadja majd magába – áll a Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság közleményében. A tervezett munkák soron következő fázisa keddtől kezdődik. Most azok a speciális injektálási munkák történnek, amelyek a szerkezetépítéshez szervesen kapcsolódnak. Az injektálást részben kívül, részben belülről kell elvégezni.

A munkafolyamat nagy része természetesen az utasok által nem látható részen, a már megépült lejtaknában folyik, hiszen magát az injektálást itt kell elvégezni. A technológiai előírásoknak megfelelően azonban a meglevő Baross téri metróállomás utasterében is szükséges előkészítő és ellenőrző munkálatok végzése. Ezért holnaptól az állomási peron egyik végét a kivitelezők elparavánozzák és a paravánok mögött elbontják a burkolat egy részét. Ezzel válik hozzáférhetővé az állomás középső alagútszerkezete. Az utasforgalom lehető legkisebb zavarása érdekében a nagyobb térigényű, zajos munkákra az éjszakai üzemszünetben kerül sor. A kisebb zajjal járó munkák este 20 óra körül már megkezdődnek, illetve reggel 6 óráig is tarthatnak.

A Baross téri metróépítésben érdekesség az a teljesen egyedinek számító megoldás, hogy a meglevő szerkezethez kapcsolódó műtárgyépítés a metróközlekedés fenntartása mellett folyik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik