Belföld

Reklámok miatt híznak a gyerekek

A magyar fogyasztók komoly társadalmi problémának tartják a gyermekek elhízását, ugyanakkor kevesen vannak olyanok, akik a saját családjukban élő gyermekeket túlsúlyosnak találnák – derül ki a TNS Hungary kutatásából.

A megkérdezettek a gyorséttermek, a reklámok, a család, illetve a szülők felelősségét érzik a legsúlyosabbnak a gyermekek elhízásában. A válaszadók majd 70 százaléka találta úgy, hogy a vásárlásösztönző reklámok komoly szerepet játszanak a tömeges elhízásban, és a megkérdezettek több mint 60 százaléka az élelmiszergyártók, a gyorsétterem-láncok és a családok felelősségét is magasan osztályozta. A TNS Hungary piackutató vállalat reprezentatív mintavételű kutatása során ötszáz 18 éves és idősebb magyar állampolgár fejtette ki véleményét a gyermekkori elhízásról. A megkérdezettek 63 százaléka úgy véli, hogy a gyermekek elhízása ma Magyarországon súlyos társadalmi probléma, ám sokak szerint ez a családok magánügye. Különösen érzékenynek mutatkoztak a probléma iránt a 40 és 60 év közötti korosztály képviselői, ezen belül is elsősorban a nők: közel 70 százalékuk súlyos problémának értékeli a gyermekkori elhízást.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik