Belföld

Kis Tocsik-ügy a BKV-nál

A Tocsik-ügyre hasonlít a BKV adósságkonszolidációja – állítja Kupper András, a fővárosi közgyűlés Fidesz-frakciójának vezetője.

A BKV tulajdonában álló Gépjármű Javító és Szolgáltató Kft. (GJSZ) néhány százmilliós adósságot halmozott fel – állítja a politikus, akinek nem hivatalos információi szerint mintegy 300 millió forintról van szó. Kupper a FigyelőNetnek elmondta: miközben a BKV tagi hitelt nyújtott leányvállalata részére, az megkeresett egy ügynökséget azzal a feladattal, hogy beszélje le hitelezőit követelésük egy részéről. Kupper szerint az „ügynök” 75 százalékos áron akarta megvenni a követeléseket. A frakcióvezető szerint a maradék 25 százalékon megosztozik a GJSZ és az ügynök. Ebből a szempontból ez az ügy hasonlít a Figyelő által kirobbantott Tocsik-ügyre – állítja a politikus, aki a FigyelőNetnek kifejtette: ez nem lehet precedensértékű a BKV vagy a többi fővárosi tulajdonban álló vállalat számára.

A politikus szerint a cégnek közvetetten a főváros a tulajdonosa, hiszen a főváros tulajdonában álló BKV 100 százalékos tulajdonosa a GJSZ-nek. Ennek ellenére a közgyűlésnek nincs rálátása a GJSZ pénzügyeire, annak irataiba a politikusok nem tekinthetnek be. Kupper András interpellálni kíván az ügyben a fővárosi közgyűlésben.

A fideszes politikus szerint ilyen módszerek nem szolgálhatják a gazdálkodást. A BKV-nak olyan működési normatívát kell biztosítani, ami elegendő a fővárosi tömegközlekedés fenntartására. Szerinte a jövő évi előirányzat erre nem lesz elég, a buszok nem fognak tudni kijönni a garázsból. Kupper javasolja, hogy országos szinten harmincmilliárdot fordítsanak tömegközlekedésre, az ebből a BKV-t megillető összeg elegendő kell legyen.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik