A balesetről olyan adatok állnak rendelkezésre, mely alapján nagyon valószínű, hogy az a repülőgép műszaki meghibásodására vezethető vissza – mondta a Mihály Péter ezredes, a Magyar Honvédség Katonai Légügyi Hivatal főigazgatóhelyettese.
Az eddig rendelkezésre álló adatok szerint a pilóta “a körülményekhez képest a legjobb módon járt el”. A honvédség bemutatta azt a felvételt, melyen a repülő lezuhanását megelőző perceket rögzítette egy kamera. A felvételen követhető, hogy a lezuhanást megelőző katapultálás előtt egy perccel az egyik hajtóműben robbanás történt, majd kigyulladt. Mihály ezredes szerint folyamatosan kapcsolatban voltak a pilótával, aki megkapta a jelzést arra, hogy katapultáljon. A felvételen létható, amint a pilóta a gépet a repülőtértől távolabbra irányítja, majd katapultált és ejtőernyővel ereszkedik le.
A gép pilótája, Szabó Zoltán százados azt mondta, hogy nem esett pánikba, tudta hogy ég a hajtómű és bármelyik pillanatban felrobbanhat a gép.
Buczkó Imre dandártábornok az MH Légierő Parancsnokság parancsnokhelyettese elmondta, hogy a 12 éves MIG-29-es vadászgépen eddig minden vizsgálatot és nagyjavítást az előírásoknak megfelelően elvégeztek. Az adatok szerint a repülőgép 780 órát repült, a hajtóművei 2004-ban gyári nagyjavításon estek át. Azóta 116 órát repültek a géppel.