Belföld

Tárgyaltak a MÁV-tenderről

A közbeszerzési döntőbizottság kedden megtárgyalta a MÁV villamos motorvonat közbeszerzési eljárását, amelynek határozatát előreláthatólag május 2-án hozzák nyilvánosságra.

A Bombardier azt kérte a közbeszerzési döntőbizottságtól, hogy semmisítse meg a MÁV 30 plusz 30 motorvonat beszerzésére vonatkozó tender eredményét.

A tárgyaláson a Bombardier képviselője elmondta, hogy szerintük a nyertesnek kihirdetett Stadler cég beadott pénzügyi referenciája nem felel meg, mert nem a pályázó Stadler Bussnang cég pénzügyi eredményét, hanem az anyacég konszolidált mérlegét tartalmazta. A Stadler képviselője elmondta, hogy a svájci gyakorlatnak megfelelően készül a pénzügyi mérleg és több nemzetközi tenderen is így indulnak, és ezt el szokták fogadni.

Flirt vagy GTW?

A Bombardier cég azt is kifogásolta, hogy a Stadler Flirt vonatát nem lehetett volna referenciaként elfogadni, mert az nem tartozik abba a járműcsaládba, amelyet a Stadler referenciaként feltüntetett. A Stadler szerint a Flirt vonat a referenciaként megadott GTW vonat családjához tartozik.

Mennyi a kaarbantartás költsége?

A jogorvoslati kérelmet beadó Bombardier szerint kirivóan alacsony karbantartási költséget adott meg a Stadler, amit a közbeszerzési törvény szerint a MÁV-nak vizsgálnia kellett volna. A MÁV képviselője közölte, hogy az új motorvonat karbantartási költségét elfogadták, mert új vonatról volt szó, különböző járművekhez különböző karbantartási költségek tartoznak. A MÁV képviselője emlékeztetett arra, hogy 30 évre kellett megadni a karbantartás költségét, koncepcióját.

Árlicit és energia

A Bombardier a tárgyaláson kifogásolta azt is, hogy a Stadler nem a pályázati kiírásban megfogalmazottaknak megfelelően számolta ki az energiafogyasztásra vonatkozó adatot. A közbeszerzési döntőbizottság kérte, hogy az energia fogyasztásra vonatkozó pontos számításokat mindkét cég adja be, a Bombardier szerint nem szerepelt a kiírásban, hogy az energiafogyasztásra vonatkozó optimalizálási szempontokat is figyelembe lehet venni. A Bombardier és a MÁV képviselői eltérően értelmezték, hogy a tárgyalások előrehaladtával lehet-e változtatni a kiírás, illetve az értékelés szempontjain. A MÁV szerint erre lehetőségük volt, ezzel a Bombardier nem értett egyet. A Bombardier kifogásolta azt is, hogy nem kapott egyértelmű tájékoztatást a MÁV-tól a megváltozott feltételekről, köztük arról, hogy pontosan mely tételekre vonatkozott az eljárás során alkalmazott árlicit.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik