Belföld

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD Distinctive

Teszteltük az Alfa 156 bivalyerős SportWagonját. A gyönyörű kombi nemcsak szép, de rendkívül sportos is. Tekintse meg képgalériánkat >>

Az utóbbi években a sportos kombik virágkorukat élik, szinte mindegyik prémiummárka kínálatában szerepelnek ilyen nagyteljesítményű, kombi formájú sportgépek. Az Alfa Romeonál a SportWagon megnevezés inkább utal az autó sportosságára, mintsem a valódi kombis funkcionalitásra.


Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD Distinctive 1


Még szebb

A 156-os máig lenyűgöző formáját 1997-ben a spanyol sztárdesigner Walter ‘de Silva tervezte, de a tavalyi modellfrissítésnél már Giugiaro bábáskodott felette. Az olasz mester, ha lehet, még szebbé varázsolta az autót, a nagyobb Alfa-pajzs, az agresszívebb lámpák és a több krómdíszítés miatt az autó még sportosabb benyomást kelt.


Hátul is letisztultabb a design, a SportWagon új lámpákat és finomabb vonalakat kapott, miközben sajnos továbbra sem találtak helyet a csomagtérnyitó számára. Persze meglehet, azért maradt le az Alfáról az aprócska nyitó, hogy ritkábban nyitogassuk a kombihoz képest kicsi, mindössze 360 literes csomagtartót. Az olaszok mentségére legyen mondva: arra ügyeltek, hogy az eszeveszett tempó közepette se repkedjenek a csomagok, ezért egy nagyon hasznos többrészes csomagtérhálót kínálnak.

Szűkös beltér


Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD Distinctive 2

A poggyásztérhez hasonlóan az utastér helykínálata sem a legjobb – elöl ugyan még kellően tágas a tér, de a hátsó üléssorban már mind a fejnek, mind a lábnak csak szűkösen jut hely. Az autó tipikusan “alfás”, sportos atmoszférája azért könnyen feledteti ezeket a hiányosságokat. Az utastérből egyszerűen sugárzik az egyedi stílus, a műszerfal lenyűgöző, az anyagválasztás pazar. A kidolgozás azonban még mindig nem tökéletes, a középkonzol itt-ott zörög és a varrások sem mindenütt egyenesek.

Nagyon megy





Műszaki adatok
Motor:
2387 cm3-es, négyhengeres benzines
Hajtás: elsőkerékhajtás, hatfokozatú kéziváltó
Teljesítmény: 129 KW (175 LE) /4000 min
Nyomaték: 385 Nm /2000 min
Saját tömeg: 1435 kg
Hossz/szél./mag.: 4441/1743/1430 mm
Tengelytávolság: 2595 mm
Csomagtér: 360-1180 l
Végsebesség: 225 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,6 s
Gumiméret: 205/55 R16
Fogyasztás: (városon kívül/város/vegyes) 5,5 / 8,9 / 6,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,5 l/100 km
Üzemanyagtartály: 63 l
Alapár: 8.060.000 HUF

A nálunk járt tesztautó igazi érdekessége azonban az, hogy tökéletesre sikerült. A 2,4 literes, 175 lóerős, öthengeres dízelmotor, és az ehhez társuló bődületes, 385 Nm-es nyomaték ugyanis egy csapásra sportautót csinál a 156-ból. A motor már alacsony fordulaton is szépen muzsikál, de 2000-es fordulat környékén aztán tényleg elemi erővel indul meg. A turbó ilyenkor kellemes fütyülés közepette érezhetően működésbe lép, és iszonyatos erővel gyorsítja az autót. Ráadásul ehhez az öthengeres motor zenei aláfestése a háttér, ami már valóságos akusztikai élmény. Az SW a hatalmas nyomaték miatt már-már sportautósan jól megy, amiben remek partner a hosszú úton kapcsolható, de nagyon precíz hatfokozatú váltó. Az autó igazi terepe az autópálya, mivel a 2,4-es motor játszi könnyedséggel viszi 160-nal az autót, miközben 7 liter körül fogyaszt, sőt – ha ahhoz van kedvünk – akár 225-el is autózhatunk.

A városban is nagyon gyors az Alfa, de a hatalmas teljesítmény miatt síkos úton óvatosan kell bánni a gázzal, ilyenkor nem célszerű kikapcsolni a kipörgésgátlót, mivel hirtelen gázadásra az autó könnyen kitör. A futómű érezhetően keményre hangolt, és a rugóutak is rövidek, így a nagyobb kátyúkban hajlamos a felütésre. A keménység előnye, hogy kanyarban remek a tapadás, a direkt kormány miatt pedig nagyon pontosan vezethető az autó. A városi forgatagban csupán a nehézkes hátralátás és a kicsi külsőtükrök okozhatnak problémát.

A hatalmas, 2,4-es szörny a teljesítményéhez képest meglepően takarékos, átlagban beéri mindössze 8 literrel, de téli, városi használatban sem eszik 9,5 liter gázolajnál többet, ami szintén kellemes érték. És mindezt úgy, hogy a 3,2 literes csúcsverzióhoz hasonló rugalmasságot produkál.

Értékelés





Tetszett-nem tetszett
+ gyönyörű forma, erős motor, sportos kezelhetőség
– szűkös helykínálat, rossz kilátás

Az Alfa Romeo 156 SportWagon gyönyörű formájával, ám kevésbé praktikus csomagtartójával azoknak ajánlható, akik unják már a klasszikus limuzinformákat, de nincs szükségük hatalmas raktérre. A 2,4-es motor nyújtotta sportos örömök miatt az Alfa hamar rabul ejti az ember szívét, ami persze rögtön meg is fájdul kissé a 8 milliós ár láttán. Ám ezért a pénzért nem mindennapi teljesítményt és eleganciát kapunk.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik