Az utóbbi években a sportos kombik virágkorukat élik, szinte mindegyik prémiummárka kínálatában szerepelnek ilyen nagyteljesítményű, kombi formájú sportgépek. Az Alfa Romeonál a SportWagon megnevezés inkább utal az autó sportosságára, mintsem a valódi kombis funkcionalitásra.
Még szebb
A 156-os máig lenyűgöző formáját 1997-ben a spanyol sztárdesigner Walter ‘de Silva tervezte, de a tavalyi modellfrissítésnél már Giugiaro bábáskodott felette. Az olasz mester, ha lehet, még szebbé varázsolta az autót, a nagyobb Alfa-pajzs, az agresszívebb lámpák és a több krómdíszítés miatt az autó még sportosabb benyomást kelt.
Hátul is letisztultabb a design, a SportWagon új lámpákat és finomabb vonalakat kapott, miközben sajnos továbbra sem találtak helyet a csomagtérnyitó számára. Persze meglehet, azért maradt le az Alfáról az aprócska nyitó, hogy ritkábban nyitogassuk a kombihoz képest kicsi, mindössze 360 literes csomagtartót. Az olaszok mentségére legyen mondva: arra ügyeltek, hogy az eszeveszett tempó közepette se repkedjenek a csomagok, ezért egy nagyon hasznos többrészes csomagtérhálót kínálnak.
Szűkös beltér
A poggyásztérhez hasonlóan az utastér helykínálata sem a legjobb – elöl ugyan még kellően tágas a tér, de a hátsó üléssorban már mind a fejnek, mind a lábnak csak szűkösen jut hely. Az autó tipikusan “alfás”, sportos atmoszférája azért könnyen feledteti ezeket a hiányosságokat. Az utastérből egyszerűen sugárzik az egyedi stílus, a műszerfal lenyűgöző, az anyagválasztás pazar. A kidolgozás azonban még mindig nem tökéletes, a középkonzol itt-ott zörög és a varrások sem mindenütt egyenesek.
Nagyon megy
|
A városban is nagyon gyors az Alfa, de a hatalmas teljesítmény miatt síkos úton óvatosan kell bánni a gázzal, ilyenkor nem célszerű kikapcsolni a kipörgésgátlót, mivel hirtelen gázadásra az autó könnyen kitör. A futómű érezhetően keményre hangolt, és a rugóutak is rövidek, így a nagyobb kátyúkban hajlamos a felütésre. A keménység előnye, hogy kanyarban remek a tapadás, a direkt kormány miatt pedig nagyon pontosan vezethető az autó. A városi forgatagban csupán a nehézkes hátralátás és a kicsi külsőtükrök okozhatnak problémát.
A hatalmas, 2,4-es szörny a teljesítményéhez képest meglepően takarékos, átlagban beéri mindössze 8 literrel, de téli, városi használatban sem eszik 9,5 liter gázolajnál többet, ami szintén kellemes érték. És mindezt úgy, hogy a 3,2 literes csúcsverzióhoz hasonló rugalmasságot produkál.
Értékelés
|