Belföld

Folytatódik a cigarettaháború

Miután a Philip Morris a Bond Streettel és a Multifilterrel árversenyre kelt a BAT dohánycég Sopianae cigarettájával, utóbbi cég is csökkenti népszerű termékének árát.

A British American Tobacco Hungary (BAT) úgy döntött, hogy a cigarettamárkájának védelméért 440 forintról 420 forintra csökkenti a Sopianae árát.


A cég közleménye szerint az árcsökkentés szolid mértéke azt tükrözi, hogy a vállalat felelősen jár el és figyelembe veszi a költségvetés szempontjait is. Ugyanakkor nem kétséges – teszik hozzá mintegy védekezésképpen, hogy saját versenyképessége fenntartásáért és márkái védelméért a vállalat mindent meg fog tenni.

Dohányipari szakértők szerint a cégek egyre kevesebb cigarettát tudnak eladni, így ha növelni akarják forgalmukat az erősen szabályozott reklámlehetőségek mellett, nem nagyon marad más lehetőségük, mint az árverseny. Ennek azonban a költségvetés lehet az egyik vesztese. A cigaretta jövedéki adóját ugyanis a kiskereskedelmi ár meghatározott százalékában adják meg. Így ha csökken az ár, kevesebb lesz a befolyt adó is: minden tíz forint árcsökkentésből 4,3-at az állam fizet.

A cigarettapiaci árháború november végén éleződött ki, amikor a BAT dobozonként hatvan forinttal 440 forintra mérsékelte a Pall Mall cigaretta árát.

A magyarországi cigarettapiacon jelenleg négy szereplő osztozik, a BAT mintegy 46 százalékot, a Philip Morris 33 százalékot, az Imperial Tobacco 14-15 százalékot, a Continental (korábban V-Tabak) 6 százalékot tudhat magáénak.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik