A British American Tobacco Hungary (BAT) úgy döntött, hogy a cigarettamárkájának védelméért 440 forintról 420 forintra csökkenti a Sopianae árát.
A cég közleménye szerint az árcsökkentés szolid mértéke azt tükrözi, hogy a vállalat felelősen jár el és figyelembe veszi a költségvetés szempontjait is. Ugyanakkor nem kétséges – teszik hozzá mintegy védekezésképpen, hogy saját versenyképessége fenntartásáért és márkái védelméért a vállalat mindent meg fog tenni.
Dohányipari szakértők szerint a cégek egyre kevesebb cigarettát tudnak eladni, így ha növelni akarják forgalmukat az erősen szabályozott reklámlehetőségek mellett, nem nagyon marad más lehetőségük, mint az árverseny. Ennek azonban a költségvetés lehet az egyik vesztese. A cigaretta jövedéki adóját ugyanis a kiskereskedelmi ár meghatározott százalékában adják meg. Így ha csökken az ár, kevesebb lesz a befolyt adó is: minden tíz forint árcsökkentésből 4,3-at az állam fizet.
A cigarettapiaci árháború november végén éleződött ki, amikor a BAT dobozonként hatvan forinttal 440 forintra mérsékelte a Pall Mall cigaretta árát.
A magyarországi cigarettapiacon jelenleg négy szereplő osztozik, a BAT mintegy 46 százalékot, a Philip Morris 33 százalékot, az Imperial Tobacco 14-15 százalékot, a Continental (korábban V-Tabak) 6 százalékot tudhat magáénak.