A könyvben példákon keresztül akarják bemutatni a Lidl-munkatársakkal szemben alkalmazott “emberhez nem méltó bánásmódot”, s kifogásolják, hogy a Lidl nem engedélyezi üzemi tanácsok alakítását a munkahelyeken. Az alkalmazottait keményen dolgoztató Lidl alacsony árairól, kemény üzleti stratégiájáról és zárkózott kommunikációs politikájáról ismert lánc.
A kereskedelmi csoport hallgatását most megtörte, először közölt adatokat forgalmáról és szóvivőt is kinevezett.
Az elmúlt három évben 44 százalékkal emelkedett a forgalom – közölte Hermann Zimmermann szóvivő, elárulva, hogy 2004-ben 36 milliárd eurós forgalommal számolnak. A szám magasabb a szakma becslésénél. Az M+M Eurodata 32 milliárd euróra becsülte a Schwarz csoport forgalmát, ebből 22 milliárd jutott az élelmiszerkereskedelemre.
A szóvivő szerint a Lidl alapítója, Dieter Schwarz és menedzsere, Klaus Gehrig nyitottabb kommunikációs politika mellett döntött, mivel az eddigi gyakorlat már nem a kornak megfelelő és nem áll arányban a vállalat nagyságrendjével és jelentőségével. A cél az, hogy csökkenjen a diszkrepancia a vállalat sikeressége és megítélése között. “A Lidl feltehetően a egyik legsikeresebb háború utáni vállalkozás, de ezt alig tudja valaki” – közölte a szóvivő.
A Schwarz csoport saját adatai szerint 151 ezer embert foglalkoztat 19 országban, 33 ezret Németországban.