Belföld

Magyarország a legvonzóbb az osztrák terjeszkedéshez

Magyarországot tartják a legvonzóbbnak azok az osztrák nagyvállalatok, amelyek a következő években tovább akarnak terjeszkedni Közép-Kelet-Európában - derült ki a Boston Consulting Group (BCG). kedden közzétett felmérésből.

A felmérésben szereplő osztrák vállalatok 2006-ra tíz térségbeli országban akarnak jelen lenni, ettől évente átlagosan 9,4 százalékos forgalomnövekedést remélnek.

A megkérdezett osztrák cégek 53 százaléka választja Magyarországot célpontként, a második helyen Szerbia/Montenegro áll 47 százalékkal, a harmadikon Bulgária 46, a negyediken fej-fej mellett Horvátország és Csehország 45-45 százalékkal.

Az osztrák cégeknek csak 33 százaléka tervezi a térségbe telepíteni a termelését, a relatív többség, 42 százalék, elsősorban piacot keres, 25 százalék mindkettőt akarja.

A megkérdezetteknek 52 százaléka helyi partnerek nélkül tervezi a terjeszkedést, 27 vegyes vállalat, illetve licensz-, és márkabérleti (franchise)megállapodás keretében belül akarja megvetni lábát a térségben, 21 százalék tervez vállalatfelvásárlást.

A felmérésben részt vett közép- és dél-kelet európai nagyvállalatok kevésbé ambiciózusak, a felmérés szerint átlagosan csak 5-6 szomszédos országban akarnak terjeszkedni, és ettől évente átlagosan 9,1 százalékos forgalombővülést várnak.

A legambiciózusabb terveik a szlovák, a horvát és a bolgár vállalatoknak vannak, ezek 2006-ig legalább tíz, nyolc, illetve hét országban akarnak jelen lenni. A szlovák vállalatok elsősorban Nyugat-Európát és Ausztriát célozzák meg, a horvátok és a bolgárok Szerbia-Montenegrót. A legkevésbé a magyar és a lengyel vállalatok akarnak a határokon kívül növekedni.

Az idén szeptember-október folyamán végzett felmérésbe 154 vállalatot vontak be Ausztriából, Lengyelországból, Csehországból, Szlovákiából, Magyarországról, Szlovéniából, Bulgáriából, Romániából és Horvátországból, országonként a száz legnagyobb árbevételű cég közül válogatva össze őket.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik