Belföld

Megtévesztő kampánnyal vádolják a Tescót

A fogyasztókat félrevezető "árcsökkentési" akciókkal vádolja a konkurencia a legnagyobb brit élelmiszer-kiskereskedelmi láncot, a Tescót, amely a riválisok szerint előbb meredeken megemeli egyes termékek árait, aztán "féláras" akciókban visszacsökkenti az eredeti szintre.


A The Sunday Times beszámolója szerint a legszélsőségesebbesetek a Tesco szeszesital-értékesítésében fordulnak elő. Szeptember elején az áruházlánc például 11,98 fontról 24,99 fontra (9 ezer forintra) emelte egy karton – vagyis 24, egyenként 3,3 decis doboz – Carlsberg sör árát, hogy aztán a múlt héten ugyanezt 12,48 fontra csökkentse vissza, „félárú” kiárusításként meghirdetve az akciót.

Az egyik legnagyobb rivális, az amerikai Wal-Mart tulajdonában lévő Asda lánc végig 10,98 fontért kínálta ugyanezt a sörfélét azonos kiszerelésben.

A Tesco ezt a vásárlócsalogató ártaktikát a brit lap szerint legalább fél tucat sörfajtával eljátszotta.

A The Sunday Times már korábban megírta azt is, hogy a Tesco – miközben összesen 30 millió font értékű árcsökkentést jelentett be – legkeresettebb termékei közül több száznak az árát emelte egyetlen hét alatt.

A riválisok szerint a Tesco az alacsony forgalmú cikkek árcsökkentésével és a kurrens termékek egyidejű drágításával többet szedett be, mint a meghirdetett árcsökkentés összege.

A Tesco az idei évre 2 milliárd font – több mint napi 5 millió font – adó előtti profitot jelzett előre. A cégnek jelenleg 1878 szupermarketje van Nagy-Britanniában, és a teljes brit élelmiszer-kiskereskedelmi forgalom csaknem hetedét tudhatja magáénak.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik