Belföld

Fogyasztói bizalmi index az USÁ-ban: borús kilátások

Hét hónap óta a legalacsonyabb szintre jutott ebben a hónapban az amerikai fogyasztók bizalma. A bizalmi mutató 92,8 pontra hanyatlott a szeptemberi 96,7 pontról - közölték a Conference Board gazdaságkutató intézetben kedden. Az elemzők 94 pontot vártak októbberre.

A fogyasztói bizalom romlása már megmutatkozik a közvetlenül érintett cégek eredményeiben, és valószínűsíti, hogy az amerikai gazdasági növekedés tovább lassult a harmadik negyedben. A válaszadók egyedül a foglalkoztatási kilátásoknál jelezték bizalmuk csekély javulását: szeptemberben 28 százalékuk közölte, hogy nehéz munkát találni, arányuk októberben 27,8 százalékra süllyedt.

Az amerikai GDP a második negyedben 3,3 százalékkal nőtt éves szintre számolva az első negyed 4,5 százalékos üteme után. Az ütem csökkenésében már akkor is a lakossági fogyasztás játszotta a legnagyobb szerepet: ez a második negyedben 1,6 százalékkal bővült az első negyedben mért 4,1 százalék helyett, holott az elkölthető személyi jövedelmek éppúgy 2,4 százalékkal nőttek, mint az első negyedben. Az amerikai cégek összesített adózott eredménye 8,3 milliárd dollárral nőtt a második negyedben, miután az első negyedben 36,5 milliárd dollár volt a többlet.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik