Magyarország második legnagyobb vezetékes távközlési szolgáltatója szerint ezt támasztja alá az a tény is, hogy az alternatív szolgáltatók ismertsége igen alacsony.
A közlemény szerint a kutatásban részt vevő kis-, közepes és nagyvállalatok úgy vélték, hogy az alternatív cégek csak intenzívebb piaci jelenléttel, hálózatbővítéssel, valamint jelentős árcsökkentéssel tudnák felvenni a versenyt a piacvezetővel.
Az Invitel megbízásból a TNS Hungary által készített kutatásból kiderült az is, hogy a piacon tapasztalható bizonytalanság miatt a cégek általában rövidebb, 1-2 éves időtávú szerződéseket kötnének. A megkérdezettek a számhordozhatóságnak nem tulajdonítottak különösebb jelentőséget: ennek fő oka az, hogy azt gondolják, a váltás költséges és körülményes. Ennek ellenére úgy vélik, a számhordozhatóság lehetősége növeli a szolgáltató váltási hajlandóságot.
A megkérdezett cégek közölték azt is, hogy a telefonforgalom egy része a mobiltelefonra terelődik át, s a vezetékes telefont egyre inkább csak a hivatalos kapcsolatok fenntartása és minőségi beszélgetések lebonyolítása miatt tartják meg. A vezetékes vonalak mellett szól az is, hogy kisvállalatok ezen keresztül érik el széles sávon (ADSL) az internetet.
A 10 fő feletti vállalatok 10 százaléka bérelt vonalat, 34 százalékuk ISDN-t, 25 százalékuk pedig ADSL-t használ internetes célokra. Az internet szolgáltatások bővítését a megkérdezett cégek mintegy 20 százaléka tervezi a közeljövőben.