Belföld

Kia Cerato 1,6 LX Safety

Kipróbáltuk a Kia új alsó-középkategóriás modelljét, a Ceratót. A dél-koreai autó szinte minden tekintetben állja a versenyt nála nevesebb konkurenseivel, sajnos árban is. Tekintse meg képgalériánkat >>

A Kia az utóbbi időben sorra jelenteti meg új modelljeit. Nemrég mutatta be a kisautók között komoly sikerekre számító Picantót, és máris itt van az alsó-középkategóriba szánt Cerato. Ám ebben a szegmensben már jóval nagyobbak az elvárások, hiszen itt olyan konkurensek vannak, mint az Astra, a Golf, a Megane, és a Corolla.


Kia Cerato 1,6 LX Safety 1


Európai design

A dél-koreai gyártó tervezői a Picantóhoz hasonlóan ennél a modellnél is megpróbálták az európai ízlésvilágnak tetsző, kifejezetten az öreg kontinens igényei szerint készülő típust kreálni. Ez a külső designnál remekül sikerült, az autó a lépcsős hátú forma dacára is nagyon egységes, vonalai szépen ívelnek, sőt a kissé marconára sikerült orrkialakítás miatt szemből némi jóindulattal még sportosnak is nevezhető.

A beltér kialakítása jellemző a Kiára, a távol-keleti gyártó sajnos továbbra sem képes lemondani a 90-es évek egyenszürke japán utasteréről. A formák ugyan szépek, de a világosszürke műanyag, és kárpit egy kicsit sok. A műszerfal kialakítása modern, tetszetősek az Opeltól kölcsönzött légbeömlők, és a középkonzol kialakítása is jónak mondható.


Apró rekeszek egész sora várja a kisebb tárgyakat: van pohártartó, könyöklő alatti rekesz, térképzseb, és még hátra is jutott egy-két apróbb tárolóhely. A nagyobb méretű tárgyak az átlagosnak számító 345 literes csomagtérben kapnak helyet, melyet nagyautósan távirányítóval is nyithatunk.

Szerencsére a Cerato helykínálata csöppet sem átlagos, mind elöl, mind hátul kifejezetten bőséges a hely. Egy 190 centiméteres sofőr mögött ugyanilyen magas utas is helyet foglalhat, láb- és a fejteret tekintve egyaránt.





Műszaki adatok:
Motor: 1599 cm3-es, négyhengeres benzines
Hajtás: esőkerék-hajtás, ötfokozatú kéziváltó
Teljesítmény: 105 LE) /5800 min
Nyomaték: 143 Nm /4500 min
Saját tömeg: 1190 kg
Hossz/szél./mag.: 4340/ 1735/1470mm
Tengelytávolság: 2610 mm
Csomagtér: 345 l
Végsebesség: 186 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 11 s
Gumiméret: 195/60 R15
Fogyasztás: (városon kívül/város/vegyes) 5,5 / 9,2 / 7,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,8 l/100 km
Üzemanyagtartály: 55 l
Alapár: 3 999 900 HUF

Gyengécske motor


Az általunk kipróbált tesztautó 1,6-os 105 lóerős motorral szerelt. A Kia saját fejlesztésű erőforrása inkább alacsony fordulaton működik jól, ilyenkor ugyanis kellően nyomatékos, és könnyedén megindítja az 1200 kilós Ceratót.


Ám a magasabb fordulatszám-régiókban sajnos elfogy a nyomaték, és a motor csak erőlködik, így a sportos stílust felesleges forszírozni, hiszen ez az autó egyszerűen nem erről szól. Pedig a váltó jó partner lenne benne, mivel szokatlanul könnyen és pontosan kapcsolható.

Kényelmes futómű

A normális hétköznapi közlekedésben remekül vizsgázik a kocsi futóműve. A városi és országúti közlekedéshez egyaránt kiválóan hangolt egység kényelmes, lágy, zajszigetelése pedig jónak mondható. Nagyobb tempónál a lágy futómű azért okozhat meglepetéseket. 150 fölötti erős fékezéskor már érezhetően táncol az autó hátulja, rosszabb minőségű úton már kisebb sebességnél is.


Ezzel együtt a Kia biztonsággal uralható, hiszen ilyenkor is könnyen lehet korrigálni. A Cerato kormányzása kellően pontos, itt is tetten érhető az európai szemléletű tervezés, mivel a rásegítés mértéke nagy sebességnél sem válik túlzottan érzékennyé.

Értékelés


A Kia a Picanto után a Ceratónál is sikeresen alkalmazta az európai igények szerinti tervezést. Az autó igazán jól sikerült, és nem sokkal





Tetszett-nem tetszett
+ Tágas beltér, kényelmes futómű
– Drága, erőtlen motor, márka imázs

marad el a japán és európai modellektől.


Sajnos azonban az autó ára magas, ami kétségkívül gátolja a Cerato tömeges elterjedését. Igaz ugyan, hogy a négymilliós árért kapunk manuális légkondicionálót, hat légzsákot, modern blokkolásgátlót, és még jó néhány extrát, de ezért az árért komolyabb hagyományú gyártók modelljei is elérhetők.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik