A Kia az utóbbi időben sorra jelenteti meg új modelljeit. Nemrég mutatta be a kisautók között komoly sikerekre számító Picantót, és máris itt van az alsó-középkategóriba szánt Cerato. Ám ebben a szegmensben már jóval nagyobbak az elvárások, hiszen itt olyan konkurensek vannak, mint az Astra, a Golf, a Megane, és a Corolla.
Európai design
A dél-koreai gyártó tervezői a Picantóhoz hasonlóan ennél a modellnél is megpróbálták az európai ízlésvilágnak tetsző, kifejezetten az öreg kontinens igényei szerint készülő típust kreálni. Ez a külső designnál remekül sikerült, az autó a lépcsős hátú forma dacára is nagyon egységes, vonalai szépen ívelnek, sőt a kissé marconára sikerült orrkialakítás miatt szemből némi jóindulattal még sportosnak is nevezhető.
A beltér kialakítása jellemző a Kiára, a távol-keleti gyártó sajnos továbbra sem képes lemondani a 90-es évek egyenszürke japán utasteréről. A formák ugyan szépek, de a világosszürke műanyag, és kárpit egy kicsit sok. A műszerfal kialakítása modern, tetszetősek az Opeltól kölcsönzött légbeömlők, és a középkonzol kialakítása is jónak mondható.
Apró rekeszek egész sora várja a kisebb tárgyakat: van pohártartó, könyöklő alatti rekesz, térképzseb, és még hátra is jutott egy-két apróbb tárolóhely. A nagyobb méretű tárgyak az átlagosnak számító 345 literes csomagtérben kapnak helyet, melyet nagyautósan távirányítóval is nyithatunk.
Szerencsére a Cerato helykínálata csöppet sem átlagos, mind elöl, mind hátul kifejezetten bőséges a hely. Egy 190 centiméteres sofőr mögött ugyanilyen magas utas is helyet foglalhat, láb- és a fejteret tekintve egyaránt.
|
Az általunk kipróbált tesztautó 1,6-os 105 lóerős motorral szerelt. A Kia saját fejlesztésű erőforrása inkább alacsony fordulaton működik jól, ilyenkor ugyanis kellően nyomatékos, és könnyedén megindítja az 1200 kilós Ceratót.
Ám a magasabb fordulatszám-régiókban sajnos elfogy a nyomaték, és a motor csak erőlködik, így a sportos stílust felesleges forszírozni, hiszen ez az autó egyszerűen nem erről szól. Pedig a váltó jó partner lenne benne, mivel szokatlanul könnyen és pontosan kapcsolható.
Kényelmes futómű
A normális hétköznapi közlekedésben remekül vizsgázik a kocsi futóműve. A városi és országúti közlekedéshez egyaránt kiválóan hangolt egység kényelmes, lágy, zajszigetelése pedig jónak mondható. Nagyobb tempónál a lágy futómű azért okozhat meglepetéseket. 150 fölötti erős fékezéskor már érezhetően táncol az autó hátulja, rosszabb minőségű úton már kisebb sebességnél is.
Ezzel együtt a Kia biztonsággal uralható, hiszen ilyenkor is könnyen lehet korrigálni. A Cerato kormányzása kellően pontos, itt is tetten érhető az európai szemléletű tervezés, mivel a rásegítés mértéke nagy sebességnél sem válik túlzottan érzékennyé.
Értékelés
|
marad el a japán és európai modellektől.
Sajnos azonban az autó ára magas, ami kétségkívül gátolja a Cerato tömeges elterjedését. Igaz ugyan, hogy a négymilliós árért kapunk manuális légkondicionálót, hat légzsákot, modern blokkolásgátlót, és még jó néhány extrát, de ezért az árért komolyabb hagyományú gyártók modelljei is elérhetők.