Belföld

Kia Cerato 1,6 LX Safety

Kipróbáltuk a Kia új alsó-középkategóriás modelljét, a Ceratót. A dél-koreai autó szinte minden tekintetben állja a versenyt nála nevesebb konkurenseivel, sajnos árban is. Tekintse meg képgalériánkat >>

A Kia az utóbbi időben sorra jelenteti meg új modelljeit. Nemrég mutatta be a kisautók között komoly sikerekre számító Picantót, és máris itt van az alsó-középkategóriba szánt Cerato. Ám ebben a szegmensben már jóval nagyobbak az elvárások, hiszen itt olyan konkurensek vannak, mint az Astra, a Golf, a Megane, és a Corolla.


Kia Cerato 1,6 LX Safety 1


Európai design

A dél-koreai gyártó tervezői a Picantóhoz hasonlóan ennél a modellnél is megpróbálták az európai ízlésvilágnak tetsző, kifejezetten az öreg kontinens igényei szerint készülő típust kreálni. Ez a külső designnál remekül sikerült, az autó a lépcsős hátú forma dacára is nagyon egységes, vonalai szépen ívelnek, sőt a kissé marconára sikerült orrkialakítás miatt szemből némi jóindulattal még sportosnak is nevezhető.

A beltér kialakítása jellemző a Kiára, a távol-keleti gyártó sajnos továbbra sem képes lemondani a 90-es évek egyenszürke japán utasteréről. A formák ugyan szépek, de a világosszürke műanyag, és kárpit egy kicsit sok. A műszerfal kialakítása modern, tetszetősek az Opeltól kölcsönzött légbeömlők, és a középkonzol kialakítása is jónak mondható.


Apró rekeszek egész sora várja a kisebb tárgyakat: van pohártartó, könyöklő alatti rekesz, térképzseb, és még hátra is jutott egy-két apróbb tárolóhely. A nagyobb méretű tárgyak az átlagosnak számító 345 literes csomagtérben kapnak helyet, melyet nagyautósan távirányítóval is nyithatunk.

Szerencsére a Cerato helykínálata csöppet sem átlagos, mind elöl, mind hátul kifejezetten bőséges a hely. Egy 190 centiméteres sofőr mögött ugyanilyen magas utas is helyet foglalhat, láb- és a fejteret tekintve egyaránt.





Műszaki adatok:
Motor: 1599 cm3-es, négyhengeres benzines
Hajtás: esőkerék-hajtás, ötfokozatú kéziváltó
Teljesítmény: 105 LE) /5800 min
Nyomaték: 143 Nm /4500 min
Saját tömeg: 1190 kg
Hossz/szél./mag.: 4340/ 1735/1470mm
Tengelytávolság: 2610 mm
Csomagtér: 345 l
Végsebesség: 186 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 11 s
Gumiméret: 195/60 R15
Fogyasztás: (városon kívül/város/vegyes) 5,5 / 9,2 / 7,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,8 l/100 km
Üzemanyagtartály: 55 l
Alapár: 3 999 900 HUF

Gyengécske motor


Az általunk kipróbált tesztautó 1,6-os 105 lóerős motorral szerelt. A Kia saját fejlesztésű erőforrása inkább alacsony fordulaton működik jól, ilyenkor ugyanis kellően nyomatékos, és könnyedén megindítja az 1200 kilós Ceratót.


Ám a magasabb fordulatszám-régiókban sajnos elfogy a nyomaték, és a motor csak erőlködik, így a sportos stílust felesleges forszírozni, hiszen ez az autó egyszerűen nem erről szól. Pedig a váltó jó partner lenne benne, mivel szokatlanul könnyen és pontosan kapcsolható.

Kényelmes futómű

A normális hétköznapi közlekedésben remekül vizsgázik a kocsi futóműve. A városi és országúti közlekedéshez egyaránt kiválóan hangolt egység kényelmes, lágy, zajszigetelése pedig jónak mondható. Nagyobb tempónál a lágy futómű azért okozhat meglepetéseket. 150 fölötti erős fékezéskor már érezhetően táncol az autó hátulja, rosszabb minőségű úton már kisebb sebességnél is.


Ezzel együtt a Kia biztonsággal uralható, hiszen ilyenkor is könnyen lehet korrigálni. A Cerato kormányzása kellően pontos, itt is tetten érhető az európai szemléletű tervezés, mivel a rásegítés mértéke nagy sebességnél sem válik túlzottan érzékennyé.

Értékelés


A Kia a Picanto után a Ceratónál is sikeresen alkalmazta az európai igények szerinti tervezést. Az autó igazán jól sikerült, és nem sokkal





Tetszett-nem tetszett
+ Tágas beltér, kényelmes futómű
– Drága, erőtlen motor, márka imázs

marad el a japán és európai modellektől.


Sajnos azonban az autó ára magas, ami kétségkívül gátolja a Cerato tömeges elterjedését. Igaz ugyan, hogy a négymilliós árért kapunk manuális légkondicionálót, hat légzsákot, modern blokkolásgátlót, és még jó néhány extrát, de ezért az árért komolyabb hagyományú gyártók modelljei is elérhetők.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.